چشم‌انداز فرش ایرانی در بازار آمریکا

چشم‌انداز فرش ایرانی در بازار آمریکا

مرتضی عراقچی در پاسخ به این سوال که بازار کدام ایالات آمریکا برای فرش دستباف ایرانی شرایط بهتری دارد و تجار در آن بازار توان سرمایه‌گذاری دارند؟ گفت: از شهرهای نیویورک و کالیفرنیا به عنوان مرکز تجارت فرش آمریکا یاد می‌شود که عمده‌فروشان فرش دستباف در شهر نیویورک قرار گرفته‌اند که اگر تجار به بازار نیویورک وارد شوند می‌توانند با چندین تاجر بزرگ آمریکا و بنکداران کوچک‌تر شهرهای دیگر که برای تامین نیازهای خود به نیویورک سفر کرده‌اند آشنا شوند. از سوی دیگر اگر تجار ایرانی امکان سفر به شهرهای مختلف آمریکا را پیدا کنند به طور حتم می‌توانند بازار مناسبی برای خود ایجاد کنند، همان‌طور که بیان شد یکی از مشکلات پیش روی تجار ایرانی شرایط سخت سفر به آمریکاست.نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایرانی در ادامه در پاسخ به اینکه چشم‌انداز حضور فرش دستباف ایرانی در بازار آمریکا بعد از لغو تحریم‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد:چشم‌انداز روشن و پرامیدی برای فرش دستباف ایرانی در بازار آمریکا دیده می‌شود اما دستیابی به نقطه مناسب در این بازار همراه با صرف زمان است که به نظر می‌رسد در گام‌های نخست یک فرصت شش‌ماهه برای عرض اندام در این بازار نیاز است و نباید توقع داشت که به سرعت این بازار از آن تجار فرش دستباف ایران شود.در مجموع باید تجار با بازار آمریکا در راستای دریافت نظرات و نیازهای بازار هدف در ارتباط باشند که در این زمینه بازاریاب‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند. از سوی دیگر بازار صادراتی فرش دستباف ایرانی که از بخش‌های تهیه مواد اولیه،‌ بافت، عرضه در بازار داخلی و صادرات به بازارهای هدف تشکیل شده است باید به صورت مدیریت شده و یکپارچه انجام شود که در این بخش نیاز است مرکز ملی فرش بافندگان را ساماندهی کنند، البته ایجاد برند و سیستم یکپارچه برندسازی در صنعت فرش بسیار حائز اهمیت است.وی اضافه کرد: در حال حاضر بازار فرش کشور آمریکا در دست کشورهای هند و پاکستان است که با مدیریت درست و اصولی می‌توان این بازار را از آن خود کرد.عراقچی همچنین در پاسخ به این سوال که بازار آمریکا در خرید فرش‌های ایرانی به دنبال کدام دسته از تولیدات ایرانی است؟ اظهار کرد: بازار آمریکا به دنبال رفع نیاز مشتریان خود است که غالباً به دنبال خرید فرش‌های صنعتی و به اصطلاح خانه‌داری هستند. این گفته نباید به این صورت برداشت شود که در بازار آمریکا مشتری برای فرش‌های گرانقیمت و نفیس ایرانی وجود ندارد. به نظر می‌رسد ایالت‌هایی همچون کالیفرنیا که افراد پولدار در آن زندگی می‌کنند بیشتر مشتاق فرش‌های گرانقیمت و نفیس ایرانی باشند که محموله اخیر فرش دستباف ایرانی که از فرش‌های نفیسی تشکیل شده است، به این ایالت صادر شده است.این مقام بخش خصوصی ایران در پایان عنوان کرد: با توجه به تجربه قبل از تحریم‌ها آمریکایی‌ها سلیقه‌ای نزدیک به اروپاییان دارند که معمولاً رنگ‌های مرده را بیشتر می‌پسندند اما نباید فراموش کرد که سلیقه و علایق در بازار آمریکا هر سال با توجه به مد و رنگ سال تغییر می‌کند. از این‌رو برای آنکه بازار فرش صادراتی ایران در کشورهای مختلف همچون آمریکا احیا شود باید از بالاترین سطح فعالیت صادراتی فرش تا پایین‌ترین سطح خواست بازار هدف را بپذیرند.

چشم‌انداز فرش ایرانی در بازار آمریکا

مرتضی عراقچی در پاسخ به این سوال که بازار کدام ایالات آمریکا برای فرش دستباف ایرانی شرایط بهتری دارد و تجار در آن بازار توان سرمایه‌گذاری دارند؟ گفت: از شهرهای نیویورک و کالیفرنیا به عنوان مرکز تجارت فرش آمریکا یاد می‌شود که عمده‌فروشان فرش دستباف در شهر نیویورک قرار گرفته‌اند که اگر تجار به بازار نیویورک وارد شوند می‌توانند با چندین تاجر بزرگ آمریکا و بنکداران کوچک‌تر شهرهای دیگر که برای تامین نیازهای خود به نیویورک سفر کرده‌اند آشنا شوند. از سوی دیگر اگر تجار ایرانی امکان سفر به شهرهای مختلف آمریکا را پیدا کنند به طور حتم می‌توانند بازار مناسبی برای خود ایجاد کنند، همان‌طور که بیان شد یکی از مشکلات پیش روی تجار ایرانی شرایط سخت سفر به آمریکاست.نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایرانی در ادامه در پاسخ به اینکه چشم‌انداز حضور فرش دستباف ایرانی در بازار آمریکا بعد از لغو تحریم‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد:چشم‌انداز روشن و پرامیدی برای فرش دستباف ایرانی در بازار آمریکا دیده می‌شود اما دستیابی به نقطه مناسب در این بازار همراه با صرف زمان است که به نظر می‌رسد در گام‌های نخست یک فرصت شش‌ماهه برای عرض اندام در این بازار نیاز است و نباید توقع داشت که به سرعت این بازار از آن تجار فرش دستباف ایران شود.در مجموع باید تجار با بازار آمریکا در راستای دریافت نظرات و نیازهای بازار هدف در ارتباط باشند که در این زمینه بازاریاب‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند. از سوی دیگر بازار صادراتی فرش دستباف ایرانی که از بخش‌های تهیه مواد اولیه،‌ بافت، عرضه در بازار داخلی و صادرات به بازارهای هدف تشکیل شده است باید به صورت مدیریت شده و یکپارچه انجام شود که در این بخش نیاز است مرکز ملی فرش بافندگان را ساماندهی کنند، البته ایجاد برند و سیستم یکپارچه برندسازی در صنعت فرش بسیار حائز اهمیت است.وی اضافه کرد: در حال حاضر بازار فرش کشور آمریکا در دست کشورهای هند و پاکستان است که با مدیریت درست و اصولی می‌توان این بازار را از آن خود کرد.عراقچی همچنین در پاسخ به این سوال که بازار آمریکا در خرید فرش‌های ایرانی به دنبال کدام دسته از تولیدات ایرانی است؟ اظهار کرد: بازار آمریکا به دنبال رفع نیاز مشتریان خود است که غالباً به دنبال خرید فرش‌های صنعتی و به اصطلاح خانه‌داری هستند. این گفته نباید به این صورت برداشت شود که در بازار آمریکا مشتری برای فرش‌های گرانقیمت و نفیس ایرانی وجود ندارد. به نظر می‌رسد ایالت‌هایی همچون کالیفرنیا که افراد پولدار در آن زندگی می‌کنند بیشتر مشتاق فرش‌های گرانقیمت و نفیس ایرانی باشند که محموله اخیر فرش دستباف ایرانی که از فرش‌های نفیسی تشکیل شده است، به این ایالت صادر شده است.این مقام بخش خصوصی ایران در پایان عنوان کرد: با توجه به تجربه قبل از تحریم‌ها آمریکایی‌ها سلیقه‌ای نزدیک به اروپاییان دارند که معمولاً رنگ‌های مرده را بیشتر می‌پسندند اما نباید فراموش کرد که سلیقه و علایق در بازار آمریکا هر سال با توجه به مد و رنگ سال تغییر می‌کند. از این‌رو برای آنکه بازار فرش صادراتی ایران در کشورهای مختلف همچون آمریکا احیا شود باید از بالاترین سطح فعالیت صادراتی فرش تا پایین‌ترین سطح خواست بازار هدف را بپذیرند.

چشم‌انداز فرش ایرانی در بازار آمریکا

خرید بک لینک