فرصت‌های طلایی تیم ملی در مهرماه

از روسیه تا تانزانیا، گام‌هایی بلند به سوی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در مسیر پرفراز و نشیب آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۲۶ گامهای خوبی را در فیفادی مهرماه برداشته است. برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم‌های ملی روسیه و تانزانیا، یک فرصت خوب برای کادر فنی و شاگردان امیر قلعه‌نویی است تا عیار واقعی تیم را بسنجند. ایران و روسیه در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) در حالی در ورزشگاه ۵۰ هزارنفری «ولگوگراد آرنا» شهر ولگوگراد کشور روسیه به مصاف هم می روند که در همین تاریخ مشابه در سال ۲۰۱۷ و پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ در «کازان آرنا» باهم رقابت کردند. شاگردان کیروش در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۷ با تک گل سردار آزمون به تساوی ۱-۱ رسیدند. در حال حاضر نیز روسیه، با وجود دوری اخیر از رقابت‌های بزرگ، همچنان یک تیم اروپایی قدرتمند با ساختار دفاعی منسجم و بازیکنان سطح بالا است که در رنکینگ فیفا جایگاه قابل قبولی دارد. پس از این دیدار در تاریخ ۱۹ مهرماه تیم ملی با یک پرواز چارتر از روسیه راهی کشور امارات و شهر دوبی می شود تا در تاریخ ۲۲ مهرماه در *ورزشگاه شباب الاهلی* به مصاف *تیم ملی تانزانیا* برود، تیم ملی سپس در تاریخ ۲۳ ام مهرماه به کشور باز می گردد .نکته قابل توجه این است که این دو دیدار با حضور تماشاگر برگزار می گردد که مطمئناً با توجه به ظرفیت بالای حضور هموطنان مان در روسیه و امارات پیش بینی میگردد که هواداران قابل توجهی در ورزشگاه حاضر شوند .*

نقش مدیریت کلان در فوتبال

بازخوانی پرونده مدیران فوتبالی (قسمت هفتم)

محمد دادکان مرد چند بعدی فوتبال ایران

برای خرید بک لینک معتبر، باید به منابعی مراجعه کنید که تجربه و اعتبار بالایی در لینک‌سازی دارند. بک لینک‌های معتبر باعث افزایش اعتماد گوگل و بهبود رتبه سایت شما می‌شوند.

یکی از خصوصیات بارز محسن صفایی فراهانی، که سابقه‌ای هم در فوتبال حرفه‌ای نداشت، اما نیازها را خوب احساس می‌کرد، جذب محمد دادکان به عنوان معاون خود در فدراسیون فوتبال بود. مردی با سوابق ملی و باشگاهی در پرسپولیس که از معدود فوتبالیست‌های بود که دارای مدرک دکترا بود. اما نکته جالب توجه اینجا بود، که محمد دادکان در آن زمان دائما در برنامه‌های متعدد تلویزیونی و غیره از فدراسیون محسن صفایی فراهانی انتقاد می‌کرد، اما همین منتقد همیشگی به راحتی و در دو جلسه رو در رو با محسن صفایی فراهانی، جذب و به اردوی وی پیوست. اما موضوع جالب توجه در این میان این بود که وقتی جلسه خداحافظی محسن صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال برگزار می‌شد، او در آن نشست، محمد دادکان را به عنوان رئیس بعدی فدراسیون توصیه کرد و جالب اینکه، بعد از ۵ ماه که دادکان به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال عمل می‌کرد، در سال ۱۳۸۱ او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب و آغاز به کار کرد.
دادکان، مردی منحصر به فرد
محمد دادکان در زمان تصدی خود در فدراسیون فوتبال، گذشته از چرخه فوتبال ملی و باشگاهی به همه موارد حاشیه‌ای فوتبال نیز احاطه و نسبت به آنها احساس مسئولیت می‌کرد که همین جسارت درونی از دادکان مدیری چند وجهی با دیدگاه‌های متفاوت ساخته بود! اگر بخواهیم فرازهای دیدگاهی و عملکرد محمد دادکان را با عینکی همه شمول تحلیل کنیم، به رئوس ذیل خواهیم رسید! دادکان شخصیتی مستقل را در درون ریاست خود در فدراسیون فوتبال به نمایش گذاشت و به جز چند مورد که کار ناتمام صفایی فراهانی بود در بقیه موارد، دادکان خود آفریننده سرفصل های کاری تازه و خصوصاً غیر فوتبالی بود.
دادکان پروژه ساخت کمپ تیم‌های ملی را که توسط محسن صفایی فراهانی کلنگ خورده بود را با جدیت و باور تمام دنبال کرد.

غیبت غلامی در دو بازی بعدی استقلال

شفقنا-مدافع میانی استقلال به دلیل مصدومیت، دو بازی آینده استقلال را از دست داد.

برای تقویت سایت و افزایش جایگاه در نتایج جستجو، خرید بک لینک قوی یکی از بهترین روش‌هاست. این نوع بک لینک‌ها با کیفیت بالا و از سایت‌های معتبر، قدرت دامنه را افزایش می‌دهند و بازدید هدفمند جذب می‌کنند. انتخاب منابع مناسب و لینک‌های مرتبط، تاثیر بیشتری روی رشد طبیعی سایت دارد و جایگاه بلندمدت سایت را تضمین می‌کند. ترکیب این تکنیک با محتوای ارزشمند، بهترین نتیجه را برای سئو سایت ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شفقنا ورزشی، عارف غلامی در تمرینات استقلال دچار مصدومیت از ناحیه کشاله ران شده و بعد از تقابل آبی‌پوشان با الوصل امارات به تمرینات باز خواهد گشت.

به این ترتیب عارف غلامی دو بازی آینده استقلال برابر استقلال خوزستان و الوصل امارات را از دست خواهد داد.

تن هاخ در آستانه اخراج از لورکوزن

شفقنا – سرمربی هلندی لورکوزن که جایگزین ژابی آلونسو شد در آستانه اخراج از این تیم قرار گرفته است.

به گزارش شفقنا ورزشی، روزنامه آلمانی «کیکر» فاش کرد که آینده اریک تن هاخ، در بایر لورکوزن زیر سوال رفته و در شرایطی قرار گرفته که تنش و انتقادها در داخل باشگاه افزایش یافته و هیچ حمایت علنی از سوی مدیریت تیم وجود ندارد با این حال شایعاتی درباره نزدیک بودن برکناری او مطرح شده است.

با استفاده از خرید بک لینک پروفایلی می‌توانید شبکه‌ای از لینک‌ها در پروفایل‌های معتبر ایجاد کنید. این نوع لینک‌ها معمولاً در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی معتبر ساخته می‌شوند و تاثیر خوبی بر سئو دارند.

این روزنامه نوشت که شک و تردیدها درباره تن هاخ حتی پیش از آغاز هفته دوم بوندسلیگا آغاز شده بود؛ موضوعی که باعث تشدید بحث‌ها پیرامون او شده به ویژه پس از تساوی اخیر ۳-۳ مقابل وردر برمن که به عنوان عملکردی افشاگر مشکلات تیم توصیف شد.

با وجود تشدید بحران، مدیریت لورکوزن هیچ بیانیه‌ای برای حمایت از سرمربی منتشر نکرده و سیمون رولفز، مدیر ورزشی باشگاه واکنشی به این موضوع نداشت و این نشانه‌ای واضح از تیره شدن روابط بین دو طرف می دهد.

به گزارش این روزنامه، انتظار می‌رود تصمیم نهایی درباره سرنوشت تن هاخ پس از بسته شدن بازار نقل و انتقالات در روز دوشنبه گرفته شود. در داخل باشگاه تردیدهایی درباره اعتراف به اشتباه در استخدام زودهنگام او وجود دارد و احتمال دارد در ساعات آینده خبر برکناری او اعلام شود، به ویژه با وجود تردیدهای فراوان در باشگاه درباره توانایی او برای رهبری تیم.

post

کلید پیروزی پرگل سیتی از نگاه وینگر الجزایری

کلید پیروزی پرگل سیتی از نگاه وینگر الجزایری

ریاض محرز، ستاره الجزایری منچستر سیتی معتقد است که به ثمر رساندن گل اول در دقایق ابتدایی دیدار برابر نیوکاسل به پیروزی پرگل این تیم کمک کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، شاگردان پپ گواردیولا شب گذشته در چهارچوب رقابت های هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس میزبان نیوکاسل بودند و نهایتاً موفق شدند در یک بازی کاملاً برتر و البته یک طرفه با پنج گل حریف خود را در هم بکوبند تا به نوعی شکست تلخ مقابل ساوتهمپتون به دست فراموشی سپرده شود.

زننده یکی از گل های منچستر سیتی در دیدار برابر نیوکاسل ستاره الجزایری این تیم یعنی ریاض محرز بود. او درباره عملکرد منچستر سیتی مقابل نیوکاسل گفت: ” معتقد هستم که ما باید به همین روش به کار خود ادامه دهیم و دست به دست هم دهیم که تیم هر چه سریعتر پیشرفت کند تا در مسابقات حساس و مهم تر بتوانیم بهترین عملکرد و فرم خود را ارائه دهیم.”

محرز در ادامه گفت: ” زدن این تعداد گل در یک بازی لیگ برتر انگلیس اصلا کار ساده‌ای به حساب نمی‌آید. با این حال به ثمر رساندن گل در لحظات ابتدایی بازی باعث شد که کار ما با سادگی بیشتری روبرو شود. بعد از این گل بود که کنترل بازی را در اختیار گرفتیم و موفق شد این گل های بیشتری وارد دروازه نیوکاسل کنیم.”

post

نصرتی: فردا به کمیته تعیین وضعیت می روم

اینکه می گویند پول گرفته ایم درست نیست

نصرتی: فردا به کمیته تعیین وضعیت می روم

باشگاه فوتبال گل ریحان در روزهای اخیر شاهد تغییرات اساسی بوده است به طوری که محمدنصرتی که با این تیم نتایج خوبی هم گرفته بود جای خود را به کادرفنی جدید داد.

به گزارش” ورزش سه” گل ریحان در این فصل از رقابت های لیگ یک و در نیم فصل اول توانست در رتبه اول جدول قرار بگیرد و این شانس را داشت که یکی از تیم های صعودکننده به لیگ برتر باشد اما مشکلاتی که این باشگاه در مدیریتش داشت  و همچنین چالش های مالی تیم را از صعود دور کرد.

پس از تغییرات مدیریتی و بعد از شکست این تیم برابر نود ارومیه ، کادرفنی این تیم تغییر کرد. با این وجود بعد از این تغییرات گفته شد که نصرتی و کادرفنی تیم هشتاددرصد از مطالباتشان را گرفته اند موضوعی که محمدنصرتی آن را رد می کند:” دیروز به ما یک نامه قطع هکاری دادند. موضوع این است که صحبت کردند و گفتند و ما قراردادمان را گرفتیم در صورتی که اینگونه نیست و ما فردا برای دریافت مطالباتمان به کمیته تعیین وضعیت می رویم.”

اما در رابطه با مالک و مدیران سابق و حال حاضر باشگاه گل ریحان نیز اخبار متفاوتی به گوش می رسد. گفته می شود چندماهی است که از  رضایی مالک و حمزه لویی مدیرعامل سابق این باشگاه خبری نیست و البته خبرهایی در این رابطه که مالک جدید نسبت فامیلی با مالک قبلی دارد نیز وجود دارد.

با تمام این اوصاف گل ریحان که در این فصل می توانست یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی که نصیبش شد در فاصله 6 هفته مانده به پایان رقابت ها شانس کمی برای صعود دارد و باید منتظر ماند و دید که میثم منیعی و کادرفنی جدید آیا می توانند در بازی های باقیمانده نتایج خوبی با این تیم گرفته و باردیگر گل ریحان را تبدیل به مدعی صعود کنند؟

post

برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم اجرا خواهد شد

برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم اجرا خواهد شد

برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر طبق اعلام قبلی برگزار می شود.

به گزارش ”ورزش سه” و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، تمامی مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ مطابق برنامه قبلی اعلام شده پابرجاست و تیم ها موظف به اجرای این برنامه هستند.  

لازم به ذکر است در صورتیکه در ساعات آینده دستورات جدیدی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر شود بر آن اساس تغییراتی در برنامه مسابقات لیگ برتر نوزدهم ایجاد می شود.

post

توصیه آقا صمد به فرهاد؛ آرامشت را حفظ کن

دوباره به فضای سرمربیگری برمی گردم

توصیه آقا صمد به فرهاد؛ آرامشت را حفظ کن

حضور صمد مرفاوی که خود در تیم های متعددی از جمله استقلال سرمربی بوده روی نیمکت نساجی با اتفاقات خوبی برای تیم مازنی همراه بوده است. این تیم به رتبه تک رقمی دست یافته و حالا به دنبال حضور در رده های بالاتر جدول است.

به گزارش “ورزش سه”، مهاجم سال های دور استقلال و تیم ملی البته با این انتخاب سرمربیگری را کنار نگذاشته و برای ورود دوباره به این فضا برنامه هایی دارد. فرصتی دست داد که با آقا صمد درباره نساجی و استقلال صحبت کنیم که این گفتگو را می خوانید:

*نساجی در دو بازی اخیر روند خوبی داشته؛ مهمترین دلیل موفقیت چه بوده و آیا این روند ادامه پیدا می کند؟

کادر فنی جدید توانست هماهنگی بیشتری بین بازیکنان ایجاد کند. همدلی بچه ها هم بیشتر شد. این مهم ترین دلیل موفقیت نساجی در بازی های اخیر بود. بعد از بازی با ماشین سازی که مسابقات تعطیل شد بازیکنان زیر نظر کادر فنی و در فضای مجازی به طور جدی به تمرینات خود ادامه دادند. با شروع دوباره تمرینات حقیقی بچه ها خیلی زحمت کشیدند و خدا را شکر با انسجام تیمی که به آن دست پیدا کردیم موفق شدیم تراکتور را در تبریز شکست دهیم. همه تلاش امان این است به این روند ادامه دهیم. اگر چه رتبه نساجی هم اکنون تک رقمی شده اما ما به دنبال بهتر کردن وضعیت برای خود هستیم و خدا را شکر به لطف انسجام تیمی شرایط روحی و روانی خوبی داریم و این می تواند از نظر فنی هم به ما کمک کند.

*به عنوان کسی که هم به عنوان بازیکن و هم مربی در استقلال حضور داشتید چه راهکارهایی را به فرهاد مجیدی برای رهایی از این وضعیت توصیه می کنید؟

با توجه به اینکه در نساجی کار می کنم صحبت کردن در مورد استقلال سخت است. هر چند که استقلالی هستم. اما به عنوان یک هوادار بر این عقیده ام استقلال اگر آرامش خود را حفظ کند از این روزهای سخت عبور خواهد کرد. تیم های بزرگ حاشیه دارند و اگر به حاشیه ها بپردازی نمی توانی تیم را جمع و جور کنی. فرهاد باید روی مسایل فنی متمرکز شود و آرامش خودرا حفظ کند و این روحیه را به بازیکنان تیمش انتقال دهد. در این صورت می توانیم به تکرار روزهای خوب استقلال امیدوار شویم. تیمی که آرامش داشته باشد و از نظر روحی و روانی روی مسایل فنی متمرکز شود حتی در صورت کمبودها و یکسری از اشکالات می تواند دنباله روی استراتژی تعیین شده باشد. مجیدی می تواند با بزرگ تر ها مشورت کند. اولین گام برای رهایی از این وضعیت همان طور که گفتم این است که سرمربی تیم آرامش خود را حفظ کند. به حاشیه ها نپردازد و این حس را به شاگردانش انتقال دهد.

*َشما هم اکنون در نساجی به محمود فکری کمک می کنید؛ آیا در آینده برنامه ای برای نشستن روی نیمکت تیم ها به عنوان سرمربی دارید؟

مایل هستم دوباره به فضای سرمربیگری برگردم. الان دوست دارم تا جایی که امکان دارد به نساجی و محمود فکری در کسب نتایج خوب کمک کنم. اما در آینده اگر فضای مناسب برای سرمربیگری وجود داشته باشد حتما از آن استقبال خواهم کرد. البته دوست دارم به تیمی بروم که مبنایش موفقیت باشد و  من بتوانم ایده های تاکتیکی خود را در آن پیاده کنم و مسایل مالی مانع از دست یابی به اهداف نشود.

*چه توصیه ای به سازمان لیگ در مسیر ادامه برگزاری های بازی های لیگ برتر دارید؟

به نظر من سازمان لیگ در دوران کرونایی باید قوانینی را برای برگزاری بازی ها وضع کند که ضمانت اجرایی داشته باشد. اکنون این قوانین ضعیف است. اینکه هر کسی بیاید از کرونا استفاده کند و بازی هاش را عقب بیاندازد قانون محکمی نیست. قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد و از همه مهمتر مجری قانون در اجرای آن سخت گیر باشد.اکنون همه تیم ها تست کرونا می دهند اما نباید این تست ها زیر نظر فدراسیون پزشکی باشد و فدراسیون پزشکی روی تست ها نظارت داشته باشد؟ صد در صد. ما یک بازی با تراکتور انجام دادیم و بازی با فولاد هم برگزار نشد. من در این سفرها خیلی جدیت در اجرای دستورالعمل های وضع شده از سوی سازمان لیگ ندیدم. خیلی جاها کوتاهی می شود به خصوص در هتل ها و رستوران ها. روی این ها هم باید نظارت باشد. من مربی نباید به دکتر تیم بگویم که برو و آشپزخانه را بازدید کن. نظارت ها باید قوی تر باشد چون مسایل بهداشتی مهم است. تیم ها در تدارکاتی که در نظر می گیرند باید به مسایل بهداشتی خیلی توجه کنند و تدارکات باید در شان بازیکن و بر اساس دستوراالعمل ها باشد. نه اینکه اتاق هایی برای بازیکنان در نظر گرفته شود که مسایل بهداشتی در آن رعایت نمی شود. همه مسئولیم پروتکل های در نظر گرفته از سوی سازمان لیگ را پیاده کنیم. به یاد داشته باشیم کرونا در فصل آینده هم وجود خواهد داشت و ما باید قوانین محکمی برای برگزاری بازی ها در فصل آینده بنویسیم.

post

توکلی: برگزاری لیگ ایران مثل جام جهانی، عالی است!

توکلی: برگزاری لیگ ایران مثل جام جهانی، عالی است!

شاهین توکلی هافبک تیم ماشین سازی می‌گوید که آن ها حریف قدرتمندی مقابل پرسپولیس خواهند بود.

به گزارش ورزش سه، شاهین توکلی هافبک تیم ماشین سازی که در بازی با نفت مسجدسلیمان محروم بود، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دیدار مقابل پرسپولیس گفت: بازی خیلی سختی است و پرسپولیس تیم آماده ای است و نتایجی که گرفته هم این را نشان میدهد. اما با تغییرات در کادرفنی انگیزه ما بالاتر رفته و تلاش می‌کنیم تا برای این بازی آماده شویم.

او در مورد نتایج ضعیف ماشین سازی و این که باوجود شکست های متوالی پایین تر نرفتند، توضیح داد: یکی از دلایل این که پایین تر نرفتیم که نتایج درخشان نیم فصل اول بود اما یک سری اتفاقات مثل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و عدم تقویت تیم در نیم فصل به همراه بدشانسی های عجیب باعث شد تا نتایج ضعیفی را بگیریم اما تلاش می‌کنیم تا روند را تغییر دهیم.

توکلی در مورد رعایت پروتکل ها عنوان کرد: تیم ما باتوجه به سطح امکاناتی که دارد، پروتکل ها را رعایت می‌کند. مثلاً پروازهای ما اختصاصی هستند، با دو اتوبوس به استادیوم می‌رویم و… اما بیماری کرونا به شدت فراگیر شده و با این حال خود من هم نگران هستم.

وی در خصوص پیشنهاد ورزش سه برای برگزاری بازی ها به شکل تورنمنت اظهار داشت: پیشنهاد خیلی خوبی است و امیدوارم مورد قبول قرار گیرد. اگر اینطور باشد خطر سفر و حضور در فرودگاه وجود نخواهد داشت و ابتلا بسیار کمتر خواهد شد امیدوارم مسئولان با این پیشنهاد موافقت کنند.

هافبک تیم ماشین سازی در پایان با اشاره به حساسیت بازی با پرسپولیس گفت: دیدار مقابل پرسپولیس و استقلال همیشه جذابیت های خود را دارد و ما هم تلاش میکنیم تا خودمان را نشان دهیم. بدون شک این بازی ها اهمیت زیادی دارند و من هم خوب تمرین کرده‌ام را در برابر پرسپولیس نمایش درخشانی داشته باشم.

post

اعتراض آرتتا: قوانین VAR را نمی‌فهمم

اعتراض آرتتا: قوانین VAR را نمی‌فهمم

میکل آرتتا سرمربی آرسنال بعد از تساوی 1-1 تیمش مقابل لستر به اخراج ادی انکتیا بازیکنش اعتراض کرد و گفت قوانین VAR را نمی‌فهمد.

به گزارش “ورزش سه”، آرسنال دیشب در  خانه خود میزبان لسترسیتی بود و دو تیم در پایان این بازی به تساوی 1-1 رضایت دادند. اما میکل آرتتا سرمربی توپچی‌ها در پایان بازی به داوری این بازی و به خصوص به اخراج بازیکن تیمش ادی انکتیا در دقیقه 75 معترض بود و گفت نمی‌داند قوانین VAR دقیقا چیست و داوران ویدیویی بر چه اساسی تصمیم‌گیری می‌کنند.

آرتتا اعتراض شدید دیگری هم به خاطر اخراج نشدن جیمی واردی ستاره لستر داشت که به ادعای او بعد از لگد زدن به شکودران مصطفی بازیکن آرسنال اخراج نشده ولی انکتیا درحالیکه شایسته اخراج نبوده کارت قرمز دریافت کرده. آرتتا مدعی است این تصمیمات داوری جریان بازی را به نفع لستر برگردانده.

در نیمه اول مسابقه درگیری‌ای بین واردی و مصطفی اتفاق افتاد که آرتتا مدعی است باید به اخراج واردی منجر می‌شده. داور مسابقه ظاهرا این درگیری و برخورد پای واردی به سر مصطفی را تصادفی قلمداد کرد و از بررسی آن توسط VAR خوددای کرد.

آرتتا مدعی است اخراج انکتیا بازیکنش تنها چهار دقیقه بعد از ورود او به زمین که بعد از بررسی طولانی مدت صحنه با استفاده از VAR انجام شد نشان‌دهنده استاندارد دو گانه داور مسابقه در رسیدگی به خطاهای دو تیم بوده.

آرتتا در صحبتهای خشمگینانه خود درباره داوری بازی گفت:” در مورد کارت قرمز، ادی بازیکن ما نمی‌توانست بازیکن حریف را ببینند و قصدی برای آسیب زدن به کسی نداشت. باید این را بفهمند که او یک بازیکن جوان است. ولی لستر باید از دقیقه 42 به بعد ده نفره بازی می‌کرد. به خاطر خطایی که بین دقیقه 40 و 45 اتفاق افتاد”.

سرمربی آرسنال گفت:” اگر قرار باشد این جور اتفاق‌ها را با VAR بررسی کنیم باید همه آنها را بررسی کنیم. استاندارد باید برای همه یکسان باشد چون این تصمیمها می‌تواند نتیجه بازی را عوض کند. اگر حرکت ادی کارت قرمز داشت آن صحنه هم بدون شک باید کارت قرمز نشان داده می‌شد”.