فرانسه ۳ – ایران ۲

شکست در دیداری که می توانستیم برنده باشیم!

تیم ملی والیبال ایران در دیداری که می توانست برنده باشد برای چهاردهمین مرتبه از فرانسه شکست خورد.
زمانی که ترکیب تیم میزبان خوانده شد، حصور چند جوان کم نام و نشان مانند ترگای، هنو، ماتیاس و … ما را به پیروزی امیدوارتر ساخت خصوصأ از ست دوم که پوریا خانزاده جانشین شریفی شد و تیم ما زوم اپک در سرویس و حمله قوام گرفت.
فرانسه در بازی با تیم والیبال ایران بسیار با بر نامه بازی کرد. آنها علیرغم حضور مرد محوری خود یعنی کلونت در هیچ صحنه ای چشم از جوان های خود برنداشتند تا مشخص شود که توجه به استعداد ها برای آنها اقدامی نمایشی نیست. در دیدار با فرانسه تیم والیبال ایران در دو ست با توپ گری های عالی محمدرصا حصرت پور و میدانداری علی حق پرست جانی دوباره گرفت، ضمن اینکه محمد ولیزاده و یوسف کاطمی نیز شارژ شدند. اما این تیم که خوب هم بازی کرد بازیکنانی مانند بریزارد(پاسور), وکلونت را کم داشت. بریزارد بهترین پاسور المپیک با پنجه هایش ساختمان می ساخت تا ‌نقش کلیدی فوق ستاره ها در ورزش های گروهی هم جلوه کند.
با همه این اوصاف ۳ بر ۲ به فرانسه، تیمی که دیگر در حد و اندازه قهرمان المپیک نیست، باختیم تا به یک امتیاز بازی دلخوش باشیم. غافل از اینکه در مسابقات رسمی ملی به نتیجه امتیاز می دهند نه جرقه های موسمی! با این ره آورد ساعت ۱۸ امروز باید با آمریکا بازی کنیم. یانکی ها سال گذشته تیم سوم خود را به میدان آورده بودند و ۳ بر ۲ هم از ما شکست خوردند. اما در فهرست امروز کارچ کرالی بازیکن بزرگ قرن بیستم و سرمربی جدید آمریکایی ها نام‌هایی مانند کریستنسن، اندرسن، مایکا و جندریک را در ترکیب خود قرار داده است. بهرحال باید منتطر ماند و دید که آیا آنها از مردان‌کلیدی خود استفاده می کنند یا ‌به مانند فرانسه به استفاده از جوانترهای خود اهتما‌م دارند.