پيراهن دمبابا براي شاگرد مهدوي كيا

پيراهن دمبابا براي شاگرد مهدوي كيا
دو بازیکن تیم آکادمی کیا عناوین برترین بازیکن و آقای گل تورنمت مونیخ آلمان را به دست آوردند.

پيراهن دمبابا براي شاگرد مهدوي كيا

دو بازیکن تیم آکادمی کیا عناوین برترین بازیکن و آقای گل تورنمت مونیخ آلمان را به دست آوردند.
پيراهن دمبابا براي شاگرد مهدوي كيا

فروش بک لینک

3 ایرانی در میان آزادکاران برتر جهان

3 ایرانی در میان آزادکاران برتر جهان
در جدیدترین رده‌بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، حسن رحیمی در جایگاه دوم وزن 57 کیلوگرم جای گرفت و سیداحمد محمدی و پرویز هادی نیز به ترتیب جایگاه چهارم اوزان 65 و 125 کیلوگرم را به خود اختصاص دادند.

3 ایرانی در میان آزادکاران برتر جهان

در جدیدترین رده‌بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، حسن رحیمی در جایگاه دوم وزن 57 کیلوگرم جای گرفت و سیداحمد محمدی و پرویز هادی نیز به ترتیب جایگاه چهارم اوزان 65 و 125 کیلوگرم را به خود اختصاص دادند.
3 ایرانی در میان آزادکاران برتر جهان

فروش بک لینک

آهنگ جدید

پرداخت وام یارانه‌دار به جوانان جویای کار

پرداخت وام یارانه‌دار به جوانان جویای کار
رئیس بنیاد مستضعفین گفت: پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به جوانان جویای کار آغاز شده است.

پرداخت وام یارانه‌دار به جوانان جویای کار

رئیس بنیاد مستضعفین گفت: پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به جوانان جویای کار آغاز شده است.
پرداخت وام یارانه‌دار به جوانان جویای کار

خرید بک لینک

فیلم سریال آهنگ

احتمال عرضه بنزین دونرخی از مهر ماه

احتمال عرضه بنزین دونرخی از مهر ماه
معاون وزیر نفت از احتمال اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای عرضه بنزین دونرخی تا مهرماه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای افزایش دوباره قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.
۲۱:۰۵ – ۱۳۹۵ چهار شنبه ۱۵ اردیبهشت


احتمال عرضه بنزین دونرخی از مهر ماه

معاون وزیر نفت از احتمال اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای عرضه بنزین دونرخی تا مهرماه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای افزایش دوباره قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.
۲۱:۰۵ – ۱۳۹۵ چهار شنبه ۱۵ اردیبهشت


احتمال عرضه بنزین دونرخی از مهر ماه

فروش بک لینک

اس ام اس جدید

همه مشکل‌ها تقصیر مردم نیست

همه مشکل‌ها تقصیر مردم نیست

این شاعر و منتقد ادبی درباره محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب (15 تا 25 اردیبهشت) گفت: من محیط را از نزدیک ندیده‌ام، اما با توجه به آن‌چه در تلویزیون دیدم به نظر می‌آمد که شهر آفتاب برای برپایی نمایشگاه به خوبی آماده شده است. ممکن است نسبت به مرکز شهر راه دورتر باشد، اما مترو و وسایل نقیه به اندازه کافی فراهم شده است. او در ادامه تصریح کرد: اگر تخفیف و بن خرید کتاب به میزان کافی به مردم داده شود، از نمایشگاه استقبال می‌کنند. مردم تمام سال منتظرند زمان نمایشگاه برسد. باید در نظر داشت مردم از تمام ایران برای تهیه کتاب به این نمایشگاه می‌آیند.   شریفی با اشاره به امکان تبادل نظر در نمایشگاه کتاب بیان کرد: مولفان و مترجمان همدیگر را در نمایشگاه کتاب می‌بینند و تبادل نظر می‌کنند. آن‌ها نقدهایی را که به کتاب‌های‌شان وارد است می‌شنوند و از مشکلات آگاه می‌شوند. قطعا این جلسات بازتاب خوبی در ادبیات ایران دارد. او با بیان این‌که «فکر می‌کنم به مرور شهر آفتاب میان اهالی کتاب جا بیفتد» اظهار کرد: مصلی برای نمایشگاه کتاب کوچک بود. درست است مردم به هر بهانه‌ای به نمایشگاه می‌آمدند، اما این محل جدید که بیرون از شهر است برای همین کار آماده شده است و ان‌شاءالله استقبال خوبی هم خواهد داشت.   این پژوهشگر درباره بی‌توجهی به کتاب گفت: مردم نسبت به کتاب‌های کاغذی بی‌میل شده‌اند، فروش نزول کرده و تنها کتاب‌های خاصی فروش می‌رود. همین مشکل باعث شده کمی دلسردی در بین شاعران، نویسندگان و مخصوصا منتقدان به وجود بیاید. یک دلیل این مشکل این است که به نظرم کتاب خوب منتشر نمی‌شود. او با بیان این‌که «همه مشکل‌ها متوجه مردم نیست»، ادامه داد: برخی از کتاب‌ها خوب فروش می‌روند؛ البته باید به کتابی هم که خیلی فروش برود و خیلی برایش دست بزنند، مشکوک شد.   فیض شریفی همچنین اظهار کرد: ما با یک مجموعه اکثریتی رودررو هستیم که به مسائل خیلی جدی نگاه نمی‌کنند. ممکن است کتابی را به راحتی بخرند، البته این نوع فروش هم یک جایی متوقف می‌شود. به نظرم می‌آید استقبال خود گروه خواص – مولفان و مترجمان – خوب نیست. این گروه دست‌شان برای نوشتن و پای‌شان برای آمدن به نمایشگاه کُند شده است. او در ادامه تصریح کرد: امیدوارم موقعیتی فراهم شود که مثل دوره اصلاحات از مطبوعات و کتاب استقبال شود. در مقاله‌ای آمده بود به علت این‌که فضای مجازی در آمریکا غذای روح مردم را تامین نمی‌کند، مردم دوباره به کتاب کاغذی برگشته‌اند. اما متاسفانه جوانان ما به‌جز موارد خاص از کتاب کاغذی فاصله گرفته‌اند.   این منتقد ادبی درباره آثاری که از او در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود گفت: من 22 کتاب در دست انتشار دارم که هر کدام که منتشر شود، در نمایشگاه عرضه خواهد شد. چاپ دوم مجموعه 13 جلدی «شعر زمان ما» در نمایشگاه حضور خواهد داشت. از جمله کتاب‌های سیمین بهبهانی، سیدعلی صالحی و محمدرضا شفیعی کدکنی از این مجموعه به چاپ بعدی رسیده است.   او افزود: در صورت انتشار، «خیام و پساخیامیان» توسط نشر نگاه، نقد تطبیقی «کیمیای رحمانی»، رمان چندمتنی «غم دونده» در همراهمی با موراکامی، ترجمه به‌گزین «شعرهای عاشقانه شاعران اروپا» توسط هیرمند، مجموعه اشعار گوردون شاعر آمریکایی و رمان «نمی‌شناسمش» توسط انتشارات ابتکار نو در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.فیض شریفی متولد سال 1334 شاعر و منتقد است. «زیباترین زمین است» (شعر و نقد)، «ترانه‌های پرتشویش» (شعر و نقد) و «عشق بر آستانه» (چند و چونی با نصرت رحمانی) برخی از آثار او است. بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

همه مشکل‌ها تقصیر مردم نیست

این شاعر و منتقد ادبی درباره محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب (15 تا 25 اردیبهشت) گفت: من محیط را از نزدیک ندیده‌ام، اما با توجه به آن‌چه در تلویزیون دیدم به نظر می‌آمد که شهر آفتاب برای برپایی نمایشگاه به خوبی آماده شده است. ممکن است نسبت به مرکز شهر راه دورتر باشد، اما مترو و وسایل نقیه به اندازه کافی فراهم شده است. او در ادامه تصریح کرد: اگر تخفیف و بن خرید کتاب به میزان کافی به مردم داده شود، از نمایشگاه استقبال می‌کنند. مردم تمام سال منتظرند زمان نمایشگاه برسد. باید در نظر داشت مردم از تمام ایران برای تهیه کتاب به این نمایشگاه می‌آیند.   شریفی با اشاره به امکان تبادل نظر در نمایشگاه کتاب بیان کرد: مولفان و مترجمان همدیگر را در نمایشگاه کتاب می‌بینند و تبادل نظر می‌کنند. آن‌ها نقدهایی را که به کتاب‌های‌شان وارد است می‌شنوند و از مشکلات آگاه می‌شوند. قطعا این جلسات بازتاب خوبی در ادبیات ایران دارد. او با بیان این‌که «فکر می‌کنم به مرور شهر آفتاب میان اهالی کتاب جا بیفتد» اظهار کرد: مصلی برای نمایشگاه کتاب کوچک بود. درست است مردم به هر بهانه‌ای به نمایشگاه می‌آمدند، اما این محل جدید که بیرون از شهر است برای همین کار آماده شده است و ان‌شاءالله استقبال خوبی هم خواهد داشت.   این پژوهشگر درباره بی‌توجهی به کتاب گفت: مردم نسبت به کتاب‌های کاغذی بی‌میل شده‌اند، فروش نزول کرده و تنها کتاب‌های خاصی فروش می‌رود. همین مشکل باعث شده کمی دلسردی در بین شاعران، نویسندگان و مخصوصا منتقدان به وجود بیاید. یک دلیل این مشکل این است که به نظرم کتاب خوب منتشر نمی‌شود. او با بیان این‌که «همه مشکل‌ها متوجه مردم نیست»، ادامه داد: برخی از کتاب‌ها خوب فروش می‌روند؛ البته باید به کتابی هم که خیلی فروش برود و خیلی برایش دست بزنند، مشکوک شد.   فیض شریفی همچنین اظهار کرد: ما با یک مجموعه اکثریتی رودررو هستیم که به مسائل خیلی جدی نگاه نمی‌کنند. ممکن است کتابی را به راحتی بخرند، البته این نوع فروش هم یک جایی متوقف می‌شود. به نظرم می‌آید استقبال خود گروه خواص – مولفان و مترجمان – خوب نیست. این گروه دست‌شان برای نوشتن و پای‌شان برای آمدن به نمایشگاه کُند شده است. او در ادامه تصریح کرد: امیدوارم موقعیتی فراهم شود که مثل دوره اصلاحات از مطبوعات و کتاب استقبال شود. در مقاله‌ای آمده بود به علت این‌که فضای مجازی در آمریکا غذای روح مردم را تامین نمی‌کند، مردم دوباره به کتاب کاغذی برگشته‌اند. اما متاسفانه جوانان ما به‌جز موارد خاص از کتاب کاغذی فاصله گرفته‌اند.   این منتقد ادبی درباره آثاری که از او در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود گفت: من 22 کتاب در دست انتشار دارم که هر کدام که منتشر شود، در نمایشگاه عرضه خواهد شد. چاپ دوم مجموعه 13 جلدی «شعر زمان ما» در نمایشگاه حضور خواهد داشت. از جمله کتاب‌های سیمین بهبهانی، سیدعلی صالحی و محمدرضا شفیعی کدکنی از این مجموعه به چاپ بعدی رسیده است.   او افزود: در صورت انتشار، «خیام و پساخیامیان» توسط نشر نگاه، نقد تطبیقی «کیمیای رحمانی»، رمان چندمتنی «غم دونده» در همراهمی با موراکامی، ترجمه به‌گزین «شعرهای عاشقانه شاعران اروپا» توسط هیرمند، مجموعه اشعار گوردون شاعر آمریکایی و رمان «نمی‌شناسمش» توسط انتشارات ابتکار نو در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.فیض شریفی متولد سال 1334 شاعر و منتقد است. «زیباترین زمین است» (شعر و نقد)، «ترانه‌های پرتشویش» (شعر و نقد) و «عشق بر آستانه» (چند و چونی با نصرت رحمانی) برخی از آثار او است. بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

همه مشکل‌ها تقصیر مردم نیست

فروش بک لینک

عکس

انوشیروانی: برنامه‌های من سه ماه دیگر جواب می‌دهد

انوشیروانی: برنامه‌های من سه ماه دیگر جواب می‌دهد
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: من به تازگی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته‌ام و از لحاظ تمرینی برای مسابقه‌های قهرمانی آسیا نتوانستم آن طور که می‌خواهم تاثیر بگذارم و برنامه‌های من 2-3 ماه دیگر جواب می‌دهد.

انوشیروانی: برنامه‌های من سه ماه دیگر جواب می‌دهد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: من به تازگی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته‌ام و از لحاظ تمرینی برای مسابقه‌های قهرمانی آسیا نتوانستم آن طور که می‌خواهم تاثیر بگذارم و برنامه‌های من 2-3 ماه دیگر جواب می‌دهد.
انوشیروانی: برنامه‌های من سه ماه دیگر جواب می‌دهد

بک لینک رنک 6

فانتزی

حمید جبلی هنوز متولد نشده است

حمید جبلی هنوز متولد نشده است

این هنرمند عکاس که شامگاه گذشته 13 اردیبهشت ماه در مراسم تقدیر از حمید جبلی در نهمین جشن «شب عکاسان تئاتر» سخن می‌گفت با اشاره به فعالیت‌های حمید جبلی در عرصه‌های مختلف هنری مطرح کرد: گاهی در مورد کسانی که چند شغله‌اند می‌گوییم این‌ها چرا خجالت نمی‌کشد و چرا سراغ کار اصلی شان نمی‌روند! اما این مشکل ما ایرانی‌هاست که فکر می‌کنیم که هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند. این هنرمند که از دوستان نزدیک عباس کیارستمی است، از او هم یاد کرد و برایش آرزوی سلامتی کرد که با تشویق‌های ممتد حاضران نیز همراه بود.         نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر       رضا کیانیان: حمید جان چرا چند سال است که بازی نمی‌کنی؟   در بخش دیگری از این مراسم که به تجلیل از فعالیت‌های حمید جبلی -به عنوان عکاس تئاتر- اختصاص داشت، رضا کیانیان با بیان اینکه در تمام ایران کسی نیست که از حمید جبلی خاطره‌ای نداشته باشد، خطاب به او گفت: «حمیدجان! چرا چند سال است که بازی نمی‌کنی و ما را از وجود خودت محروم کردی؟»   او با اشار به فعالیت حمید جبلی در تئاتر عروسکی و مجموعه‌ی «کلاه قرمزی» گفت: سالهاست که حمید جبلی بازی نمی‌کند و رفته زیر آن میز! ایرج طهماسب هم می‌گوید درست است که من بالای میز هستم، ولی همه او را که پایین است دوست دارند! هرچند وقت یک بار هم که به او زنگ می‌زنیم و می‌گوییم بیا بازیگری کن بهانه می‌آورد. کیانیان در پایان از جبلی خواست که به عرصه‌ی بازیگری برگردد و گفت: سینما و تئاتر و تلویزیون ما -البته الان تلویزیون نه!- به تو احتیاج دارند. قول بده بیایی و بازی کنی.     معتمدآریا: من و حمید جبلی با هم قد کشیدیم   فاطمه معتمدآریا نیز از چهره‌هایی بود که حضورش در مراسم نکوداشت حمید جبلی با استقبال روبرو شد.   او در سخنانی با بیان اینکه من در این جشن خودم را صاحب‌خانه می‌دانم گفت: هیچ‌کدام از شما با تمام مهری که از حمید جبلی حرف می‌زنید نمی‌توانید ذره‌ای از لحظاتی را که ما باهم در آنها بزرگ شدیم بیان کنید. من و آقای جبلی با هم قد کشیدیم. با هم سایز کفش‌هایمان تغییر کرد. همزمان ازدواج کردیم. با هم در تئاتر و سینما و تئاتر عروسکی رشد کردیم. لحظه لحظه‌ی روزها و سالهایی را باهم بلعیدیم تا الان او شده حمید جبلی و ما افتخار می‌کنیم که دوست بچگی‌اش هستیم. ما در جای‌ جای این سرزمین با هم زندگی کردیم و هرکدام در یک مسیر پیش رفتیم.         نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر   معتمدآریا با اشاره به حرف‌های رضا کیانیان که از جبلی دعوت کرد دوباره بازیگری کند، گفت: امشب تصمیم داشتم در حضور همه از آقای جبلی خواهش کنم که خودش را، بازی‌اش را و مهربانی‌اش را از ما دریغ نکند و از او درخواست کنم که حتی اگر خیلی این کار را دوست ندارد، کاری را که امشب به او پیشنهاد می‌کنم قبول کند و با من همبازی شود.   حمید جبلی هم درخواست او را پذیرفت و معتمدآریا گفت: «مطمئنم که وقتی می‌گوید “باشه” یعنی “باشه”!»   فاطمه معتمد آریا اضافه کرد: چیزهای زیادی درباره‌ی آقای جبلی گفته شد اما یک نکته‌ی باریک این وسط هست و آن هم “چینی نازک تنهایی” اوست که هرکسی نمی‌تواند به آن تلنگر بزند. اگر این همه سال خود را از این محدوده کنار کشیده، به این دلیل است که در کنار ایرج طهماسب احساس امنیت کرده است.   این هنرمند درپایان خطاب به حمید جبلی گفت: ما قول می‌دهیم که از این به بعد جلوی شما به هیچ‌کس حرف بدی نمی‌زنیم، به هیچ‌کس توهین نمی‌کنیم، هیچ هنرمندی را زیر سؤال نمی‌بریم و تنهایی کسی را از او نمی‌گیریم. شما هم به ما قول بدهید که بازی می‌کنید.       تورج اصلانی (فیلمبردار سینما) نیز که در این مراسم حاضر بود، برای قدردانی از حمید جبلی روی صحنه آمد و گفت: 18 سال است که دنبال یک میکروفون در چنین جمعی می‌گردم که بگویم از اعتمادی که حمید جبلی به من کرد سپاسگزارم. در شرایطی که کمتر کسی به یک جوان 18 ساله اعتماد می‌کند و کارش را به او می‌سپارد. او و محمود کلاری برای ماندن من در سینما کمک زیادی کردند.   حمید جبلی: من خودم را عکاس می‌دانم تا بازیگر   پش از این سخنان، «مدالیوم ویژه‌ی خانه‌ی تئاتر ایران» به پاس فعالیت‌های حمید جبلی در عرصه‌ی عکاسی تئاتر به او اهدا شد.   او پس از دریافت این نشان گفت: من در سه انجمن عضو هستم، یکی خانه‌ی سینماست –که بیمه‌ام قطع نشود!- و دوتای دیگر انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان تئاتر. من خودم را عکاس می‌دانم تا بازیگر.       نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر   جبلی در سخنانش از اصغر بیچاره نیز به عنوان یکی از پیشگامان عکاسی تئاتر نیز یاد کرد.   او همچنین از محمد ژیان (عکاس تئاتر و برادر رضا ژیان) نیز یاد کرد و گفت: او که از عکاسان حرفه‌ای تئاتر بوده، پس از انقلاب به دلایلی این حرفه را ترک کرد اما بیشتر تاریخی که از «کارگاه نمایش» به جا مانده، عکس‌هایی است که محمد ژیان گرفته است.   این بازیگر، کارگردان و عروسک‌گردان سینما و تئاتر که در طول مراسم با اصرار دوستانش برای بازگشت به عرصه‌ی بازیگری روبرو بود، در توضیح کم‌کاری‌اش گفت: توضیح‌اش مفصل و قصدم ناز کردن نیست! خانم معتمدآریا خودشان هم دو سه سال بازیگری نکردند. من این دو سه سه سال را کمی طولانی‌تر کردم و شد بیست‌وچندسال!   جبلی که در هنرهای مختلف دست دارد در پایان سخنانش گفت: من نه نقاش حرفه‌ای ‌ام، نه مجسمه‌ساز حرفه‌ای. من زندگی می‌کنم؛ با عکس، تصویر و حتی با نیمرویی که درست می‌کنم زندگی می‌کنم. امیدوارم قبل از هرچیز یاد بگیریم. زندگی کنیم و منتظر فردا نباشیم.زندگی خودش تمام می‌شود، عجله نکنید!           اما جشن شب عکاسان تئاتر ایران دوشنبه (13 اردیبهشت) در حالی در خانه‌ی هنرمندان برگزار شد که حرف‌های تلخ و شیرین بسیاری در آن مطرح شد و تقدیر از هنرمندان و گلایه از مطبوعات و مسئولان در هم آمیخت.   بهزاد فراهانی نخستین کسی بود که پشت میکروفون رفت و با قدردانی از فعالیت‌های عکاسان تئاتر گفت: ما همیشه وامدار صنف عکاسان و بخشی که در خانه‌ی تئاتر فعالند هستیم. شما ثبت‌کننده‌ی لحظات خوش و تلخ تئاترید و ما را زنده نگه می‌دارید؛ نه برای خودمان بلکه برای تبارمان. امیدوارم روزی برسد که هر عکاس تئاتر آتلیه و امکانات خاص خود را داشته باشد و نیازی به کسی نداشته باشد.   رئیس انجمن بازیگران خانه‌ی تئاتر با اشاره به حواشی‌ای که اخیراً برایش پیش آمده گفت: تجربه نشان داده این روزها هر وقت پشت میکروفون می‌آیم برای خودم و دوستانم دردسر ایجاد می‌کنم. خانه‌ی تئاتر این هفته را جشن گرفته و تلاش خود را کرده که خوشبختانه کارش هم خوب بوده است.   فراهانی در سخنانی گلایه‌آمیز ادامه داد: «وظیفه‌ی خودم می‌دانم از مدیر عامل محترم صداوسیما سپاسگذاری کنم به خاطر اینکه 55 سال در رادیو و تلویزیون کار کردم و پریروز دستمزدم را به دروغ دادند. گفته بودم دولتمردان ما نقد پذیر نیستند، باز هم تکرار می‌کنم».   او مطبوعات را هم از گلایه‌ی خود بی‌نصیب نگذاشت و گفت: مطبوعات محترم و آن عزیزانی که در سطل‌های خاکروبه‌ی ما دنبال مفهوم و معنا می‌گردند، لطف کنند کمی عزت نفس داشته باشند و دنبال چیزهای خوب صحنه‌های ما بگردند. دوستان مطبوعات لطف کردند مزد ما را در این چند وقت که زحمت می‌کشیدیم دادند؛ دستشان درد نکند.   در ادامه‌ی این مراسم سید ابراهیم حسینی (رئیس انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر) نیز در سخنانی با گلایه از نادیده گرفتن عکاسی تئاتر، گفت: جای تأسف دارد که هنوز هم کار ما را کاری تزئینی می‌دانند و مهمترین خاصیت آن را که اطلاع رسانی است نادیده می‌گیرند. مدیران ما شاید خودشان را نبخشند اگر بدانند حدود 200 عکاس حرفه‌ای داریم که به کمک انجمن کار می‌کنند اما عکس‌هایشان فقط در مسابقات و صفحات مجازی دیده می‌شود.   او با اشاره به تبلیغات تئاتر در صفحه‌های مجازی نیز گفت: اتفاق خوبی است که مدیران روابط‌عمومی‌ها از این موقعیت استفاده می‌کنند و اطلاعاتشان را به گروه‌هایی که عمدتاً هم خود ما هستیم منتقل می‌کنند. اما این اطلاع‌رسانی باید برای مردم انجام شود این اتفاق هم زمانی می‌افتد که این عکس‌ها در سطح شهر دیده شود. در حال حاضر به شکل گرافیک محیطی این اتفاق می‌افتد که جغرافیای آن هم تنها محدود به فاصله‌ی چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب آن هم داخل فلافل‌فروش‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌هاست! بعد هم گلایه می‌کنیم که سالن‌های تئاتر خالی است.   حسینی ادامه داد: مسئولان سازمان زیباسازی در سال گذشته طرح خوبی داشتند که تصاویر آثار تجسمی را در سطح شهر تهران به نمایش گذاشتند. از آنها خواهش می‌کنم یک کرسی هم به عکس تئاتر بدهند. گرچه منفعت آن به ما عکاس‌ها نمی‌رسد چون (قیمت) کپی رایت عکس مربوط به زمانی است که نان بربری پنج تومان بود و نسبت به تورم تغییری نکرده است. این درحالی است که یک دست ابزار حرفه‌ای برای یک عکاس، به اندازه‌ی یک خودروی پراید هزینه دارد و عکاسان هم عموماً جوانان دانشجویی هستند که به سختی ابزارشان را تهیه می‌کنند.   در ادامه‌ی این مراسم که به تقدیر از عکاسان فعال در انجمن عکاسان تئاتر اختصاص داشت از 9 عکاس تئاتر با اهدای لوح تقدیر به پاس فعالیت هایشان تجلیل شد.   حسین مسلمی نائینی، سید ضیاءالدین صفویان، حسین اسماعیلی، کیارش مسیبی، طیبه نصرالهی، محبوبه فرج آبادی، عماد دولتی، مسعود میرمیری و صنم توکلی، عکاسانی بودند که از آن‌ها تقدیر شد.   پس از آن مسعود زنده‌روح (رئیس انجمن عکاسان) در سخنانی گفت: همانقدر که یک کارگردان برای کار هنری خود سرمایه‌گذاری می‌کند باید به حضور یک عکاس در صحنه هم اهمیت بدهد؛ عکاسی که اتفاقاتی را که فقط برای یک دوره‌ی کوتاه می‌افتد ثبت کند. به همان اندازه که تیم بازیگری برای تئاتر مهم است عکاسی هم مهم است. شاید این ارتباط در سینما وجود داشته باشد و عکاس جزو تیم تولید باشد؛ این اتفاق باید برای تئاتر هم بیفتد.     این مراسم که در تالار استاد شهناز خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد با اجرایی از یاسر خاسب (گروه تئاتر بدن دیوانه) نیز همراه بود .خسرو احمدی، محمد فرنود، امیر عابدی، سیامک زمردی، محمد ژیان و جمع زیادی از هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان در این مراسم حاضر بودند.

حمید جبلی هنوز متولد نشده است

این هنرمند عکاس که شامگاه گذشته 13 اردیبهشت ماه در مراسم تقدیر از حمید جبلی در نهمین جشن «شب عکاسان تئاتر» سخن می‌گفت با اشاره به فعالیت‌های حمید جبلی در عرصه‌های مختلف هنری مطرح کرد: گاهی در مورد کسانی که چند شغله‌اند می‌گوییم این‌ها چرا خجالت نمی‌کشد و چرا سراغ کار اصلی شان نمی‌روند! اما این مشکل ما ایرانی‌هاست که فکر می‌کنیم که هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند. این هنرمند که از دوستان نزدیک عباس کیارستمی است، از او هم یاد کرد و برایش آرزوی سلامتی کرد که با تشویق‌های ممتد حاضران نیز همراه بود.         نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر       رضا کیانیان: حمید جان چرا چند سال است که بازی نمی‌کنی؟   در بخش دیگری از این مراسم که به تجلیل از فعالیت‌های حمید جبلی -به عنوان عکاس تئاتر- اختصاص داشت، رضا کیانیان با بیان اینکه در تمام ایران کسی نیست که از حمید جبلی خاطره‌ای نداشته باشد، خطاب به او گفت: «حمیدجان! چرا چند سال است که بازی نمی‌کنی و ما را از وجود خودت محروم کردی؟»   او با اشار به فعالیت حمید جبلی در تئاتر عروسکی و مجموعه‌ی «کلاه قرمزی» گفت: سالهاست که حمید جبلی بازی نمی‌کند و رفته زیر آن میز! ایرج طهماسب هم می‌گوید درست است که من بالای میز هستم، ولی همه او را که پایین است دوست دارند! هرچند وقت یک بار هم که به او زنگ می‌زنیم و می‌گوییم بیا بازیگری کن بهانه می‌آورد. کیانیان در پایان از جبلی خواست که به عرصه‌ی بازیگری برگردد و گفت: سینما و تئاتر و تلویزیون ما -البته الان تلویزیون نه!- به تو احتیاج دارند. قول بده بیایی و بازی کنی.     معتمدآریا: من و حمید جبلی با هم قد کشیدیم   فاطمه معتمدآریا نیز از چهره‌هایی بود که حضورش در مراسم نکوداشت حمید جبلی با استقبال روبرو شد.   او در سخنانی با بیان اینکه من در این جشن خودم را صاحب‌خانه می‌دانم گفت: هیچ‌کدام از شما با تمام مهری که از حمید جبلی حرف می‌زنید نمی‌توانید ذره‌ای از لحظاتی را که ما باهم در آنها بزرگ شدیم بیان کنید. من و آقای جبلی با هم قد کشیدیم. با هم سایز کفش‌هایمان تغییر کرد. همزمان ازدواج کردیم. با هم در تئاتر و سینما و تئاتر عروسکی رشد کردیم. لحظه لحظه‌ی روزها و سالهایی را باهم بلعیدیم تا الان او شده حمید جبلی و ما افتخار می‌کنیم که دوست بچگی‌اش هستیم. ما در جای‌ جای این سرزمین با هم زندگی کردیم و هرکدام در یک مسیر پیش رفتیم.         نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر   معتمدآریا با اشاره به حرف‌های رضا کیانیان که از جبلی دعوت کرد دوباره بازیگری کند، گفت: امشب تصمیم داشتم در حضور همه از آقای جبلی خواهش کنم که خودش را، بازی‌اش را و مهربانی‌اش را از ما دریغ نکند و از او درخواست کنم که حتی اگر خیلی این کار را دوست ندارد، کاری را که امشب به او پیشنهاد می‌کنم قبول کند و با من همبازی شود.   حمید جبلی هم درخواست او را پذیرفت و معتمدآریا گفت: «مطمئنم که وقتی می‌گوید “باشه” یعنی “باشه”!»   فاطمه معتمد آریا اضافه کرد: چیزهای زیادی درباره‌ی آقای جبلی گفته شد اما یک نکته‌ی باریک این وسط هست و آن هم “چینی نازک تنهایی” اوست که هرکسی نمی‌تواند به آن تلنگر بزند. اگر این همه سال خود را از این محدوده کنار کشیده، به این دلیل است که در کنار ایرج طهماسب احساس امنیت کرده است.   این هنرمند درپایان خطاب به حمید جبلی گفت: ما قول می‌دهیم که از این به بعد جلوی شما به هیچ‌کس حرف بدی نمی‌زنیم، به هیچ‌کس توهین نمی‌کنیم، هیچ هنرمندی را زیر سؤال نمی‌بریم و تنهایی کسی را از او نمی‌گیریم. شما هم به ما قول بدهید که بازی می‌کنید.       تورج اصلانی (فیلمبردار سینما) نیز که در این مراسم حاضر بود، برای قدردانی از حمید جبلی روی صحنه آمد و گفت: 18 سال است که دنبال یک میکروفون در چنین جمعی می‌گردم که بگویم از اعتمادی که حمید جبلی به من کرد سپاسگزارم. در شرایطی که کمتر کسی به یک جوان 18 ساله اعتماد می‌کند و کارش را به او می‌سپارد. او و محمود کلاری برای ماندن من در سینما کمک زیادی کردند.   حمید جبلی: من خودم را عکاس می‌دانم تا بازیگر   پش از این سخنان، «مدالیوم ویژه‌ی خانه‌ی تئاتر ایران» به پاس فعالیت‌های حمید جبلی در عرصه‌ی عکاسی تئاتر به او اهدا شد.   او پس از دریافت این نشان گفت: من در سه انجمن عضو هستم، یکی خانه‌ی سینماست –که بیمه‌ام قطع نشود!- و دوتای دیگر انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان تئاتر. من خودم را عکاس می‌دانم تا بازیگر.       نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر   جبلی در سخنانش از اصغر بیچاره نیز به عنوان یکی از پیشگامان عکاسی تئاتر نیز یاد کرد.   او همچنین از محمد ژیان (عکاس تئاتر و برادر رضا ژیان) نیز یاد کرد و گفت: او که از عکاسان حرفه‌ای تئاتر بوده، پس از انقلاب به دلایلی این حرفه را ترک کرد اما بیشتر تاریخی که از «کارگاه نمایش» به جا مانده، عکس‌هایی است که محمد ژیان گرفته است.   این بازیگر، کارگردان و عروسک‌گردان سینما و تئاتر که در طول مراسم با اصرار دوستانش برای بازگشت به عرصه‌ی بازیگری روبرو بود، در توضیح کم‌کاری‌اش گفت: توضیح‌اش مفصل و قصدم ناز کردن نیست! خانم معتمدآریا خودشان هم دو سه سال بازیگری نکردند. من این دو سه سه سال را کمی طولانی‌تر کردم و شد بیست‌وچندسال!   جبلی که در هنرهای مختلف دست دارد در پایان سخنانش گفت: من نه نقاش حرفه‌ای ‌ام، نه مجسمه‌ساز حرفه‌ای. من زندگی می‌کنم؛ با عکس، تصویر و حتی با نیمرویی که درست می‌کنم زندگی می‌کنم. امیدوارم قبل از هرچیز یاد بگیریم. زندگی کنیم و منتظر فردا نباشیم.زندگی خودش تمام می‌شود، عجله نکنید!           اما جشن شب عکاسان تئاتر ایران دوشنبه (13 اردیبهشت) در حالی در خانه‌ی هنرمندان برگزار شد که حرف‌های تلخ و شیرین بسیاری در آن مطرح شد و تقدیر از هنرمندان و گلایه از مطبوعات و مسئولان در هم آمیخت.   بهزاد فراهانی نخستین کسی بود که پشت میکروفون رفت و با قدردانی از فعالیت‌های عکاسان تئاتر گفت: ما همیشه وامدار صنف عکاسان و بخشی که در خانه‌ی تئاتر فعالند هستیم. شما ثبت‌کننده‌ی لحظات خوش و تلخ تئاترید و ما را زنده نگه می‌دارید؛ نه برای خودمان بلکه برای تبارمان. امیدوارم روزی برسد که هر عکاس تئاتر آتلیه و امکانات خاص خود را داشته باشد و نیازی به کسی نداشته باشد.   رئیس انجمن بازیگران خانه‌ی تئاتر با اشاره به حواشی‌ای که اخیراً برایش پیش آمده گفت: تجربه نشان داده این روزها هر وقت پشت میکروفون می‌آیم برای خودم و دوستانم دردسر ایجاد می‌کنم. خانه‌ی تئاتر این هفته را جشن گرفته و تلاش خود را کرده که خوشبختانه کارش هم خوب بوده است.   فراهانی در سخنانی گلایه‌آمیز ادامه داد: «وظیفه‌ی خودم می‌دانم از مدیر عامل محترم صداوسیما سپاسگذاری کنم به خاطر اینکه 55 سال در رادیو و تلویزیون کار کردم و پریروز دستمزدم را به دروغ دادند. گفته بودم دولتمردان ما نقد پذیر نیستند، باز هم تکرار می‌کنم».   او مطبوعات را هم از گلایه‌ی خود بی‌نصیب نگذاشت و گفت: مطبوعات محترم و آن عزیزانی که در سطل‌های خاکروبه‌ی ما دنبال مفهوم و معنا می‌گردند، لطف کنند کمی عزت نفس داشته باشند و دنبال چیزهای خوب صحنه‌های ما بگردند. دوستان مطبوعات لطف کردند مزد ما را در این چند وقت که زحمت می‌کشیدیم دادند؛ دستشان درد نکند.   در ادامه‌ی این مراسم سید ابراهیم حسینی (رئیس انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر) نیز در سخنانی با گلایه از نادیده گرفتن عکاسی تئاتر، گفت: جای تأسف دارد که هنوز هم کار ما را کاری تزئینی می‌دانند و مهمترین خاصیت آن را که اطلاع رسانی است نادیده می‌گیرند. مدیران ما شاید خودشان را نبخشند اگر بدانند حدود 200 عکاس حرفه‌ای داریم که به کمک انجمن کار می‌کنند اما عکس‌هایشان فقط در مسابقات و صفحات مجازی دیده می‌شود.   او با اشاره به تبلیغات تئاتر در صفحه‌های مجازی نیز گفت: اتفاق خوبی است که مدیران روابط‌عمومی‌ها از این موقعیت استفاده می‌کنند و اطلاعاتشان را به گروه‌هایی که عمدتاً هم خود ما هستیم منتقل می‌کنند. اما این اطلاع‌رسانی باید برای مردم انجام شود این اتفاق هم زمانی می‌افتد که این عکس‌ها در سطح شهر دیده شود. در حال حاضر به شکل گرافیک محیطی این اتفاق می‌افتد که جغرافیای آن هم تنها محدود به فاصله‌ی چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب آن هم داخل فلافل‌فروش‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌هاست! بعد هم گلایه می‌کنیم که سالن‌های تئاتر خالی است.   حسینی ادامه داد: مسئولان سازمان زیباسازی در سال گذشته طرح خوبی داشتند که تصاویر آثار تجسمی را در سطح شهر تهران به نمایش گذاشتند. از آنها خواهش می‌کنم یک کرسی هم به عکس تئاتر بدهند. گرچه منفعت آن به ما عکاس‌ها نمی‌رسد چون (قیمت) کپی رایت عکس مربوط به زمانی است که نان بربری پنج تومان بود و نسبت به تورم تغییری نکرده است. این درحالی است که یک دست ابزار حرفه‌ای برای یک عکاس، به اندازه‌ی یک خودروی پراید هزینه دارد و عکاسان هم عموماً جوانان دانشجویی هستند که به سختی ابزارشان را تهیه می‌کنند.   در ادامه‌ی این مراسم که به تقدیر از عکاسان فعال در انجمن عکاسان تئاتر اختصاص داشت از 9 عکاس تئاتر با اهدای لوح تقدیر به پاس فعالیت هایشان تجلیل شد.   حسین مسلمی نائینی، سید ضیاءالدین صفویان، حسین اسماعیلی، کیارش مسیبی، طیبه نصرالهی، محبوبه فرج آبادی، عماد دولتی، مسعود میرمیری و صنم توکلی، عکاسانی بودند که از آن‌ها تقدیر شد.   پس از آن مسعود زنده‌روح (رئیس انجمن عکاسان) در سخنانی گفت: همانقدر که یک کارگردان برای کار هنری خود سرمایه‌گذاری می‌کند باید به حضور یک عکاس در صحنه هم اهمیت بدهد؛ عکاسی که اتفاقاتی را که فقط برای یک دوره‌ی کوتاه می‌افتد ثبت کند. به همان اندازه که تیم بازیگری برای تئاتر مهم است عکاسی هم مهم است. شاید این ارتباط در سینما وجود داشته باشد و عکاس جزو تیم تولید باشد؛ این اتفاق باید برای تئاتر هم بیفتد.     این مراسم که در تالار استاد شهناز خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد با اجرایی از یاسر خاسب (گروه تئاتر بدن دیوانه) نیز همراه بود .خسرو احمدی، محمد فرنود، امیر عابدی، سیامک زمردی، محمد ژیان و جمع زیادی از هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان در این مراسم حاضر بودند.

حمید جبلی هنوز متولد نشده است

فروش بک لینک

روزنامه قانون

استقبال‌روحانی از رییس‌جمهوری کره‌جنوبی

استقبال‌روحانی از رییس‌جمهوری کره‌جنوبی

«پارک گئون هی» نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که در تاریخ این کشور، از ایران دیدن می کند.در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی، روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.روسای جمهور دو کشور پس از پایان مراسم استقبال رسمی، وارد محل مذاکرات دوجانبه شدند. جستجوی راههای تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امضای اسناد متعددی با هدف ایجاد تحرکی جدی در روابط رو به توسعه دو کشور از جمله محورهای مذاکرات خانم “پارک” و دکتر روحانی و هیات‌های عالیرتبه ایران و کره جنوبی است.رییس جمهوری کره جنوبی را در این سفر رسمی سه روزه، هیات عالیرتبه‌ای شامل شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان بزرگترین صنایع کره‌ای همراهی می کنند.

استقبال‌روحانی از رییس‌جمهوری کره‌جنوبی

«پارک گئون هی» نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که در تاریخ این کشور، از ایران دیدن می کند.در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی، روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.روسای جمهور دو کشور پس از پایان مراسم استقبال رسمی، وارد محل مذاکرات دوجانبه شدند. جستجوی راههای تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امضای اسناد متعددی با هدف ایجاد تحرکی جدی در روابط رو به توسعه دو کشور از جمله محورهای مذاکرات خانم “پارک” و دکتر روحانی و هیات‌های عالیرتبه ایران و کره جنوبی است.رییس جمهوری کره جنوبی را در این سفر رسمی سه روزه، هیات عالیرتبه‌ای شامل شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان بزرگترین صنایع کره‌ای همراهی می کنند.

استقبال‌روحانی از رییس‌جمهوری کره‌جنوبی

آپدیت نود 32 ورژن 5

اخبار دنیای موبایل و تکنولوژی

بعد از کنار گذاشتن ستاره‌های ملی؛/ قهرمانان در بسکتبال مي‌ميرند!

بعد از کنار گذاشتن ستاره‌های ملی؛/ قهرمانان در بسکتبال مي‌ميرند!
اتفاق تلخی که 10 سال گذشته برای والیبال افتاد تا این رشته از المپیک به عنوان یک رویا یاد کند، حالا دست به گریبان بسکتبال شده است تا آنها هم ستاره های خود را کنار بگذارند.

بعد از کنار گذاشتن ستاره‌های ملی؛/ قهرمانان در بسکتبال مي‌ميرند!

اتفاق تلخی که 10 سال گذشته برای والیبال افتاد تا این رشته از المپیک به عنوان یک رویا یاد کند، حالا دست به گریبان بسکتبال شده است تا آنها هم ستاره های خود را کنار بگذارند.
بعد از کنار گذاشتن ستاره‌های ملی؛/ قهرمانان در بسکتبال مي‌ميرند!

آپدیت نود 32 ورژن 4

bluray movie download

داشته‌ها و نداشته‌های بزرگ معلمان

داشته‌ها و نداشته‌های بزرگ معلمان

اسماعیل حسین‌پور*گروه جامعه: اردیبهشت که از راه می‌رسد نام و یاد معلمان در خاطر فرزندان این سرزمین گل می‌کند. معلمان دیروز که درسمان دادند، مرحوم خانعلی، مطهری، شریعتی و 4000 هزار معلم شهید که به همراه 36 هزار دانش آموز شهید درس ایثارمان دادند تا امروز بتوانیم همچنان هوشمند و باورمند، الفبای اُلفت را در گوش فرزندان این سرزمین نجوا کنیم.روز معلم که می‌آید یاد معلمان دیروز، یاد «بابا آب داد»، یاد «او در باران آمد»، یاد لبخند معلمان دیروز مشام جانمان را می‌نوازد. در این سالیان و در این روزها اردیبهشت که از راه می‌رسد در کنار «روز معلم» که در خاطر فرزندان این سرزمین تداعی می‌شود، اردیبهشت یادآور صبر و سکوت معلمان این سرزمین است که با داشته‌ها و نداشته‌های بزرگ شان، تاکنون در راه روشن علم آموزی و خردورزی نامهربانی‌های بزرگی به جان خریده‌اند و در راه و دفاع از دین و دیارشان خوش درخشیده‌اند و همچنان برای پاسداشت حرمت علم و اندیشه و آزادی و آزادگی استوار ایستاده اند.فرهنگیان خردورز سرزمینم سرمایه بزرگ این سرزمیننند. رکن بزرگ توسعه و پیشرفت که در کنار درس آموزی و حکمت آموزی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هم پیشتاز و موج ساز بوده و هستند. همراهی‌های بزرگ معلمان و دانش آموزان سبب شده است تا علاوه بر حضور در عرصه‌های مختلف و نشاط بخشی به جامعه، حماسه‌های زیبای خرداد و اسفند تا اردیبهشت 95 را رقم بزنند و این موج عظیم با همگرایی و همراهی این جمعیت انبوه و اثرگذار تا خرداد 96 پیش خواهد رفت.فرهنگیان با درک عمیق و دقیق از شرایط و با آگاهی از دامن زدن برخی تندروها به مطالبات چالش برانگیز برای ناکام جلوه دادن دولت، خوب می‌دانند دولت «تدبیر و امید» در این کوتاه مدت چه کارهای مبارک و فرخنده‌ای کرده است و چه کارها باید می‌کرد که برخی نامهربانی‌ها و سنگ‌اندازی‌های هدفمند سد راه این دولت شده و می‌شود تا شهدِ امیدِ برآمده از تدبیر دولت روحانی در کام این مردم شرنگ شود که جفای رفته بر «محمدعلی نجفی» مدیر کاردان و لایق و وزیر پیشین آموزش و پرورش یکی از آن موارد بود که تندروهای مجلس نهم با «نه» سیاسی خود به این دانشی مرد، کابینه تدبیر و امید و معلمان و دانش آموزان ایران زمین را از وجود این سرمایه بزرگ محروم کردند.با تعیین تکلیف انتخابات مجلس دهم و راهیابی بسیاری از نمایندگان هم اندیش و همراه با مشی دکتر روحانی به بهارستان، قطعا بسیاری از نامهربانی‌های بزرگ مجلس نهم از سر راه دولت دکتر روحانی کنار گذاشته شده است و انتظار معلمان این است دولت دکتر روحانی، با رفع تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت این مجموعه اثربخش را همطراز دیگر کارکنان دولت ببیند. باید بپذیریم فرهنگیان دولت دکتر روحانی را دولت برآمده از رأی و اراده‌ی خویش می‌دانند و تاکنون ثابت کرده‌اند بر عهد و آرمان هایشان با این نظام استوار ایستاده‌اند و هر چند فضای آموزشی را از اهداف و اغراض سیاسی دور نگهداشته‌اند ولی با روشنگری وتبیین شرایط توانسته‌اند دریایی دل را با دلسوزان ملت همراه کنند.حال که بوی بهبود ز اوضاع بهارستان می‌شنویم و مجلس دهم از تندروها و تندروی‌های هدفمند تهی شده است دولت باید بدون دغدغه با اهتمام فراوان برای بهبود معیشت همه آحاد جامعه و به ویژه برای ارتقاء منزلت معلمان تلاش کند. دولت تدبیر باید بستر لازم را برای تحقق خواسته‌های صنفی فرهنگیان فراهم کند. اجازه دهد صدای قانونمند معلمان شنیده شود. نگاه انکاری نسبت به معلمان، از سر فرهنگیان کنار نهاده شود و. . .هر چند دولت دکتر روحانی و وزیر آموزش و پرورش گام هایی برای رفع دغدغه فرهنگیان برداشته‌اند ولی فرهنگیان این اقدامات را بسیار ناکافی می‌دانند و انتظار دارند دولت با نگاهی ژرف و سازنده و با اختصاص بودجه لازم، آموزش و پرورش را از این بن بست سالیان برهاند تا معلمان بتوانند بی‌هر دغدغه فرزندان بلندآوازه‌ای را تقدیم ایران و اسلام عزیز کنند.*عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی

داشته‌ها و نداشته‌های بزرگ معلمان

اسماعیل حسین‌پور*گروه جامعه: اردیبهشت که از راه می‌رسد نام و یاد معلمان در خاطر فرزندان این سرزمین گل می‌کند. معلمان دیروز که درسمان دادند، مرحوم خانعلی، مطهری، شریعتی و 4000 هزار معلم شهید که به همراه 36 هزار دانش آموز شهید درس ایثارمان دادند تا امروز بتوانیم همچنان هوشمند و باورمند، الفبای اُلفت را در گوش فرزندان این سرزمین نجوا کنیم.روز معلم که می‌آید یاد معلمان دیروز، یاد «بابا آب داد»، یاد «او در باران آمد»، یاد لبخند معلمان دیروز مشام جانمان را می‌نوازد. در این سالیان و در این روزها اردیبهشت که از راه می‌رسد در کنار «روز معلم» که در خاطر فرزندان این سرزمین تداعی می‌شود، اردیبهشت یادآور صبر و سکوت معلمان این سرزمین است که با داشته‌ها و نداشته‌های بزرگ شان، تاکنون در راه روشن علم آموزی و خردورزی نامهربانی‌های بزرگی به جان خریده‌اند و در راه و دفاع از دین و دیارشان خوش درخشیده‌اند و همچنان برای پاسداشت حرمت علم و اندیشه و آزادی و آزادگی استوار ایستاده اند.فرهنگیان خردورز سرزمینم سرمایه بزرگ این سرزمیننند. رکن بزرگ توسعه و پیشرفت که در کنار درس آموزی و حکمت آموزی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هم پیشتاز و موج ساز بوده و هستند. همراهی‌های بزرگ معلمان و دانش آموزان سبب شده است تا علاوه بر حضور در عرصه‌های مختلف و نشاط بخشی به جامعه، حماسه‌های زیبای خرداد و اسفند تا اردیبهشت 95 را رقم بزنند و این موج عظیم با همگرایی و همراهی این جمعیت انبوه و اثرگذار تا خرداد 96 پیش خواهد رفت.فرهنگیان با درک عمیق و دقیق از شرایط و با آگاهی از دامن زدن برخی تندروها به مطالبات چالش برانگیز برای ناکام جلوه دادن دولت، خوب می‌دانند دولت «تدبیر و امید» در این کوتاه مدت چه کارهای مبارک و فرخنده‌ای کرده است و چه کارها باید می‌کرد که برخی نامهربانی‌ها و سنگ‌اندازی‌های هدفمند سد راه این دولت شده و می‌شود تا شهدِ امیدِ برآمده از تدبیر دولت روحانی در کام این مردم شرنگ شود که جفای رفته بر «محمدعلی نجفی» مدیر کاردان و لایق و وزیر پیشین آموزش و پرورش یکی از آن موارد بود که تندروهای مجلس نهم با «نه» سیاسی خود به این دانشی مرد، کابینه تدبیر و امید و معلمان و دانش آموزان ایران زمین را از وجود این سرمایه بزرگ محروم کردند.با تعیین تکلیف انتخابات مجلس دهم و راهیابی بسیاری از نمایندگان هم اندیش و همراه با مشی دکتر روحانی به بهارستان، قطعا بسیاری از نامهربانی‌های بزرگ مجلس نهم از سر راه دولت دکتر روحانی کنار گذاشته شده است و انتظار معلمان این است دولت دکتر روحانی، با رفع تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت این مجموعه اثربخش را همطراز دیگر کارکنان دولت ببیند. باید بپذیریم فرهنگیان دولت دکتر روحانی را دولت برآمده از رأی و اراده‌ی خویش می‌دانند و تاکنون ثابت کرده‌اند بر عهد و آرمان هایشان با این نظام استوار ایستاده‌اند و هر چند فضای آموزشی را از اهداف و اغراض سیاسی دور نگهداشته‌اند ولی با روشنگری وتبیین شرایط توانسته‌اند دریایی دل را با دلسوزان ملت همراه کنند.حال که بوی بهبود ز اوضاع بهارستان می‌شنویم و مجلس دهم از تندروها و تندروی‌های هدفمند تهی شده است دولت باید بدون دغدغه با اهتمام فراوان برای بهبود معیشت همه آحاد جامعه و به ویژه برای ارتقاء منزلت معلمان تلاش کند. دولت تدبیر باید بستر لازم را برای تحقق خواسته‌های صنفی فرهنگیان فراهم کند. اجازه دهد صدای قانونمند معلمان شنیده شود. نگاه انکاری نسبت به معلمان، از سر فرهنگیان کنار نهاده شود و. . .هر چند دولت دکتر روحانی و وزیر آموزش و پرورش گام هایی برای رفع دغدغه فرهنگیان برداشته‌اند ولی فرهنگیان این اقدامات را بسیار ناکافی می‌دانند و انتظار دارند دولت با نگاهی ژرف و سازنده و با اختصاص بودجه لازم، آموزش و پرورش را از این بن بست سالیان برهاند تا معلمان بتوانند بی‌هر دغدغه فرزندان بلندآوازه‌ای را تقدیم ایران و اسلام عزیز کنند.*عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی

داشته‌ها و نداشته‌های بزرگ معلمان