اندرسون: در تمام بازی، لحظه‌ای آرامش نداشتیم

اندرسون: در تمام بازی، لحظه‌ای آرامش نداشتیم
ستاره تیم ملی والیبال آمریکا بعد از کسب دومین پیروزی در لیگ جهانی در مورد تیم ایران می گوید: بنظرم ایران تیم خوبی است و رقیب قدرتمندی به شمار می آید و در المپیک هم یکی از رقبای سخت ما خواهد بود.

اندرسون: در تمام بازی، لحظه‌ای آرامش نداشتیم

ستاره تیم ملی والیبال آمریکا بعد از کسب دومین پیروزی در لیگ جهانی در مورد تیم ایران می گوید: بنظرم ایران تیم خوبی است و رقیب قدرتمندی به شمار می آید و در المپیک هم یکی از رقبای سخت ما خواهد بود.
اندرسون: در تمام بازی، لحظه‌ای آرامش نداشتیم

گوشی موبایل

ورشکستگی کامل بنگاه‌های املاک!

ورشکستگی کامل بنگاه‌های املاک!

گزارش میدانی از مشاوران املاک پایتخت، ورود به چهارمین سال رکود معاملات، نزول ادامه‌دار قیمت‌ها و ناامید از آینده‌ی بازار را حکایت می‌کند. هم‌چنین دو بخش اجاره و خرید و فروش در مسیری جداگانه در حال حرکت هستند. “از برج هفت پارسال تا الان هیچ قرارداد خرید و فروشی ننوشته‌ایم” این درد دل یک کارشناس ۳۵ ساله املاک در مرکز شهر است. او بیان می‌کند: اجاره تا حدودی تقاضای خودش را دارد؛ چون مردم مجبورند سرپناه تهیه کنند. شاید یکی دو قرارداد اجاره در ماه می‌نویسیم آن هم برای موجر و مستاجرانی که قبلا توافق کرده‌اند و به خاطر کد رهگیری پیش ما می‌آیند.این جوان از طولانی شدن رکود مسکن عصبانی به نظر می‌رسد: “قیمت‌ها خیلی بالاست، فروشنده‌ها هم پایین نمی‌آیند. تک و توک مالکی پیدا می‌شود که زیر قیمت بفروشد. مردم هم که با این پول‌ها اصلا فکر خرید خانه نیستند. وام مسکن هم اقساطش ۲ میلیون تومان است. کدام کارگری می‌تواند این قسط را بپردازد؟ با این وضعیت باید فاتحه صنف مشاوران املاک را خواند”.سراغ یکی دیگر از دفاتر املاک می‌روم؛ مردی ۴۸ ساله که می‌گوید ۱۸ سال از روزی که کارمند وزارت مسکن بوده و استعفا کرده است می‌گذرد: “من ۲۸ سال است در بخش مسکن درگیر هستم و تا به حال چنین رکودی ندیده‌ام”. کمی از اخبار مطلع است و آخرین وضعیت بازار ملک تهران را رصد می‌کند. می‌گوید: “نان و گوشت و پنیر گران شده اما مسکن هیچ افزایش قیمتی نداشته است. با این حال آن‌قدر قیمت‌ها در سال ۹۱ جهش کرد که بعد از ۴ سال هنوز کسی جرات نمی‌کند به سمت بازار مسکن بیاید”.با این وجود خونسرد به نظر می‌رسد: “من بالا و پایین رفتن مسکن را زیاد دیده‌ام. سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۸۰، ۱۳۸۶ وضعیت همین‌طور بود، اما رکود سال ۱۳۹۱ از همه طولانی‌تر شده است. قبل از سال ۹۱ خانه‌ها یک هفته‌ای فروش می‌رفتند. الان فایلی داریم که دو سال است نتوانسته‌ایم آن خانه را بفروشیم. بعضی فروشنده‌ها مدام قیمت را پایین می‌آورند اما دریغ از خریدار”. علت را که پرسیدم گفت: “معلوم است خوب قیمت‌ها بالاست، تعداد مسکن زیاد و تقاضا کم است”.”آقا از قول من بنویس اقتصاد مسکن به ورشکستگی کامل رسیده است”. این صحبت مرد ۵۵ ساله‌ای است که در هر دو بخش املاک مسکونی و تجاری فعالیت دارد. او می‌گوید: “املاک تجاری وضعی به مراتب بدتر از مسکونی دارد؛ ‌ به خاطر این‌که کاسبی نیست، تولید نیست، قدرت خرید نیست. تولیدات چین بازار ایران را قبضه کرده است. تمام مغازه‌های طبقه دوم پاساژ روبه‌رو خالی است. مستاجران طبقه اول هم بیشتر از شش ماه دوام نمی‌آورند”.از او درباره وضعیت فروش و اجاره مسکن پرسیدیم که پاسخ داد: “بازار اجاره و خرید و فروش مسکن ۱۸۰ درجه با هم اختلاف دارد. در خرید و فروش تقاضا کم و عرضه زیاد است. در بخش اجاره تقاضا بالا و عرضه کم است. خدا به داد مستاجران برسد. البته اجاره بها آن‌قدرها مثل قبل بالا نرفته چون خانه‌هایی که دو سه سال اخیر فروخته نشدند اجاره رفتند. اما به هر حال امسال اجاره ۱۰ درصد اضافه شد”.او در پاین گفت: “بحران کسب و کار، دستپخت دستگاه‌های مالیاتی است. آن‌قدر مالیات های سنگین از مشاغل می‌گیرند که همه ورشکست شده‌اند. اقتصاد قفل شده و گردش مالی صفر است. تمام بانک‌ها هم بنگاه‌دار شده‌اند. من بانک‌هایی را می‌شناسم که در کار خرید و فروش املاک هستند. با این وضعیت چطور می‌توان برای بخش خصوصی شغل ایجاد کرد؟ “

ورشکستگی کامل بنگاه‌های املاک!

گزارش میدانی از مشاوران املاک پایتخت، ورود به چهارمین سال رکود معاملات، نزول ادامه‌دار قیمت‌ها و ناامید از آینده‌ی بازار را حکایت می‌کند. هم‌چنین دو بخش اجاره و خرید و فروش در مسیری جداگانه در حال حرکت هستند. “از برج هفت پارسال تا الان هیچ قرارداد خرید و فروشی ننوشته‌ایم” این درد دل یک کارشناس ۳۵ ساله املاک در مرکز شهر است. او بیان می‌کند: اجاره تا حدودی تقاضای خودش را دارد؛ چون مردم مجبورند سرپناه تهیه کنند. شاید یکی دو قرارداد اجاره در ماه می‌نویسیم آن هم برای موجر و مستاجرانی که قبلا توافق کرده‌اند و به خاطر کد رهگیری پیش ما می‌آیند.این جوان از طولانی شدن رکود مسکن عصبانی به نظر می‌رسد: “قیمت‌ها خیلی بالاست، فروشنده‌ها هم پایین نمی‌آیند. تک و توک مالکی پیدا می‌شود که زیر قیمت بفروشد. مردم هم که با این پول‌ها اصلا فکر خرید خانه نیستند. وام مسکن هم اقساطش ۲ میلیون تومان است. کدام کارگری می‌تواند این قسط را بپردازد؟ با این وضعیت باید فاتحه صنف مشاوران املاک را خواند”.سراغ یکی دیگر از دفاتر املاک می‌روم؛ مردی ۴۸ ساله که می‌گوید ۱۸ سال از روزی که کارمند وزارت مسکن بوده و استعفا کرده است می‌گذرد: “من ۲۸ سال است در بخش مسکن درگیر هستم و تا به حال چنین رکودی ندیده‌ام”. کمی از اخبار مطلع است و آخرین وضعیت بازار ملک تهران را رصد می‌کند. می‌گوید: “نان و گوشت و پنیر گران شده اما مسکن هیچ افزایش قیمتی نداشته است. با این حال آن‌قدر قیمت‌ها در سال ۹۱ جهش کرد که بعد از ۴ سال هنوز کسی جرات نمی‌کند به سمت بازار مسکن بیاید”.با این وجود خونسرد به نظر می‌رسد: “من بالا و پایین رفتن مسکن را زیاد دیده‌ام. سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۸۰، ۱۳۸۶ وضعیت همین‌طور بود، اما رکود سال ۱۳۹۱ از همه طولانی‌تر شده است. قبل از سال ۹۱ خانه‌ها یک هفته‌ای فروش می‌رفتند. الان فایلی داریم که دو سال است نتوانسته‌ایم آن خانه را بفروشیم. بعضی فروشنده‌ها مدام قیمت را پایین می‌آورند اما دریغ از خریدار”. علت را که پرسیدم گفت: “معلوم است خوب قیمت‌ها بالاست، تعداد مسکن زیاد و تقاضا کم است”.”آقا از قول من بنویس اقتصاد مسکن به ورشکستگی کامل رسیده است”. این صحبت مرد ۵۵ ساله‌ای است که در هر دو بخش املاک مسکونی و تجاری فعالیت دارد. او می‌گوید: “املاک تجاری وضعی به مراتب بدتر از مسکونی دارد؛ ‌ به خاطر این‌که کاسبی نیست، تولید نیست، قدرت خرید نیست. تولیدات چین بازار ایران را قبضه کرده است. تمام مغازه‌های طبقه دوم پاساژ روبه‌رو خالی است. مستاجران طبقه اول هم بیشتر از شش ماه دوام نمی‌آورند”.از او درباره وضعیت فروش و اجاره مسکن پرسیدیم که پاسخ داد: “بازار اجاره و خرید و فروش مسکن ۱۸۰ درجه با هم اختلاف دارد. در خرید و فروش تقاضا کم و عرضه زیاد است. در بخش اجاره تقاضا بالا و عرضه کم است. خدا به داد مستاجران برسد. البته اجاره بها آن‌قدرها مثل قبل بالا نرفته چون خانه‌هایی که دو سه سال اخیر فروخته نشدند اجاره رفتند. اما به هر حال امسال اجاره ۱۰ درصد اضافه شد”.او در پاین گفت: “بحران کسب و کار، دستپخت دستگاه‌های مالیاتی است. آن‌قدر مالیات های سنگین از مشاغل می‌گیرند که همه ورشکست شده‌اند. اقتصاد قفل شده و گردش مالی صفر است. تمام بانک‌ها هم بنگاه‌دار شده‌اند. من بانک‌هایی را می‌شناسم که در کار خرید و فروش املاک هستند. با این وضعیت چطور می‌توان برای بخش خصوصی شغل ایجاد کرد؟ “

ورشکستگی کامل بنگاه‌های املاک!

دانلود فیلم جدید

انتخابی مناسب در محدوده 100 میلیون تومان

انتخابی مناسب در محدوده 100 میلیون تومان
شرکت سانگ یانگ با پیشینه‌ای بیش از 60 سال در صنعت خودروسازی در کره جنوبی یکی از بنام‌ترین خودروسازان کره و جهان بشمار می‌رود و …

انتخابی مناسب در محدوده 100 میلیون تومان

شرکت سانگ یانگ با پیشینه‌ای بیش از 60 سال در صنعت خودروسازی در کره جنوبی یکی از بنام‌ترین خودروسازان کره و جهان بشمار می‌رود و …
انتخابی مناسب در محدوده 100 میلیون تومان

اخبار دنیای دیجیتال

در پاسخ به شایعه ترک ملوان/ نوری: اولویت اول و دوم و سوم من ملوان است

در پاسخ به شایعه ترک ملوان/ نوری: اولویت اول و دوم و سوم من ملوان است
پس از اینکه فرهاد پورغلامی برای هدایت این فصل ملوان انتخاب شد، شایعاتی مبنی بر اینکه وی قصد ندارد در فصل آینده از تعدادی از بازیکنان با تجربه این تیم استفاده کند، به گوش رسید.

در پاسخ به شایعه ترک ملوان/ نوری: اولویت اول و دوم و سوم من ملوان است

پس از اینکه فرهاد پورغلامی برای هدایت این فصل ملوان انتخاب شد، شایعاتی مبنی بر اینکه وی قصد ندارد در فصل آینده از تعدادی از بازیکنان با تجربه این تیم استفاده کند، به گوش رسید.
در پاسخ به شایعه ترک ملوان/ نوری: اولویت اول و دوم و سوم من ملوان است

مرکز فیلم

دارایی نجومی پولدارترین قاچاقچی تهران

دارایی نجومی پولدارترین قاچاقچی تهران

محمد رضا آذرنیا در نشستی خبری که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ترتیب داده شده بود در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر افزایش مجدد کارگاه‌های تولید شیشه در تهران اظهار کرد: در گزارشات عنوان شده بود که مواد اولیه تولید شیشه در ناصرخسرو به فروش می‌رسد. طرح ساماندهی ناصرخسرو از سال گذشته در شورای تامین مطرح است و برنامه بزرگی برای ساماندهی ناصرخسرو داریم که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.وی ادامه داد: در دو ماهه اول امسال 12 لابراتوار تولید شیشه در تهران شناسایی و منهدم شده و آمار ما نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. علت کاهش کارگاه‌های تولید شیشه سخت‌ترشدن نظارت‌هاست. متاسفانه شخصی که سه مرتبه شیشه مصرف می‌کند تا پایان عمر درگیر عوارض آن است. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه متاسفانه بر خلاف سال‌های گذشته کار تولید شیشه در کارگاه‌های کوچک و حتی منازل امکان پذیر شده است و فرمول آن در دسترس است گفت: شیشه ماده مخدر خطرناکی است و خانواده‌ها باید مراقب فرزندانشان باشند که گرفتار مصرف شیشه نشوند.آذرنیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وجود مواد مخدر در تنباکوی قلیان‌ها که اخیرا اخباری از آن به گوش می‌رسد اظهار کرد: این موضوع هنوز به تایید ما نرسیده که ما آن را در کمیته مقابله در دستور کار قرار دهیم تا تصمیمی برای آن بگیریم. وی درباره تاثیرات ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر تهران گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. در حال حاضر 16 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و تخمین زده می‌شود که 10 درصد آنها زن باشند. در دو ماهه اول امسال 15 هزار و 706 خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردیم که البته همه آنها سر از زندان در نیاوردند و جرایم بیش از 90 درصدشان به گونه‌ای بود که منجر به زندانی شدن آنها نشد.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وضعیت اموال مصادره شده از قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: اموال مصادره شده طی مراحل لازم به فروش می‌رسند و به خزانه باز می‌گردند البته چه اموال مصادره‌ای باشند و چه توقیفی باید با مجوز قضایی به فروش برسند و امکان استفاده از این اموال توقیفی وجود ندارد. آذرنیا ادامه داد: در تهران در حال حاضر بیش از 100 ملک در اختیار ماست و تمام آنها امانت است. بخشی از اموال که مصادره‌ای بودند کارشناسی شدند و ما آنها را به فروش رساندیم.وی با بیان اینکه در دو ماهه اول امسال 12 میلیارد تومان از اموال یک قاچاقچی محکوم به اعدام که حکمش اجرا شده را شناسایی کردیم گفت: این مبلغ به حساب خزانه برگشته است. وی همچنین واحدهای مسکونی داشته که پلمپ شده‌اند. در مجموع امسال 13 واحد مسکونی و تجاری قاچاقچیان دستگیر شده را پلمپ کردیم. 63 خودرو توقیفی را برای فروش گذاشتیم. 50 خودرو مصادره‌ای را به فروش رساندیم و 60 پرونده را در دست بررسی داریم.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اموال پولدارترین قاچاقچی تهران چقدر است و آیا مصادره شده است؟ اظهار کرد: پولدارترین قاچاقی که دستگیر کردیم 164 کیلوگرم شیشه به همراه داشته است. اموال این فرد نجومی است و تنها یک شهرک شمال کشور به نام اوست. البته برای توقیف اموال باید مشخص شود که آیا ناشی از مواد مخدر بوده یا به طرق دیگری چون تجارت به دست آمده‌اند. هنوز ارزیابی‌های لازم در خصوص اموال این فرد کامل نشده است.وی در پایان به معرفی برنامه‌های ترتیب داده شده برای سالروز جهانی مواد مخدر پرداخت و گفت: برنامه‌های مربوط به سالروز جهانی از 20 خرداد شروع شده و تا 10 تیرماه ادامه دارد که از جمله آنها می‌توان به سخنرانی وزیر کشور و فرمانداران در نمازهای جمعه اشاره کرد. انحلال مواد مخدر کشف شده، برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و برگزاری جلسات و همایش‌هایی با حضور تشکل‌های مردم نهاد نیز برای این مناسبت ترتیب داده شده است.

دارایی نجومی پولدارترین قاچاقچی تهران

محمد رضا آذرنیا در نشستی خبری که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ترتیب داده شده بود در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر افزایش مجدد کارگاه‌های تولید شیشه در تهران اظهار کرد: در گزارشات عنوان شده بود که مواد اولیه تولید شیشه در ناصرخسرو به فروش می‌رسد. طرح ساماندهی ناصرخسرو از سال گذشته در شورای تامین مطرح است و برنامه بزرگی برای ساماندهی ناصرخسرو داریم که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.وی ادامه داد: در دو ماهه اول امسال 12 لابراتوار تولید شیشه در تهران شناسایی و منهدم شده و آمار ما نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. علت کاهش کارگاه‌های تولید شیشه سخت‌ترشدن نظارت‌هاست. متاسفانه شخصی که سه مرتبه شیشه مصرف می‌کند تا پایان عمر درگیر عوارض آن است. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه متاسفانه بر خلاف سال‌های گذشته کار تولید شیشه در کارگاه‌های کوچک و حتی منازل امکان پذیر شده است و فرمول آن در دسترس است گفت: شیشه ماده مخدر خطرناکی است و خانواده‌ها باید مراقب فرزندانشان باشند که گرفتار مصرف شیشه نشوند.آذرنیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وجود مواد مخدر در تنباکوی قلیان‌ها که اخیرا اخباری از آن به گوش می‌رسد اظهار کرد: این موضوع هنوز به تایید ما نرسیده که ما آن را در کمیته مقابله در دستور کار قرار دهیم تا تصمیمی برای آن بگیریم. وی درباره تاثیرات ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر تهران گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. در حال حاضر 16 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و تخمین زده می‌شود که 10 درصد آنها زن باشند. در دو ماهه اول امسال 15 هزار و 706 خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردیم که البته همه آنها سر از زندان در نیاوردند و جرایم بیش از 90 درصدشان به گونه‌ای بود که منجر به زندانی شدن آنها نشد.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وضعیت اموال مصادره شده از قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: اموال مصادره شده طی مراحل لازم به فروش می‌رسند و به خزانه باز می‌گردند البته چه اموال مصادره‌ای باشند و چه توقیفی باید با مجوز قضایی به فروش برسند و امکان استفاده از این اموال توقیفی وجود ندارد. آذرنیا ادامه داد: در تهران در حال حاضر بیش از 100 ملک در اختیار ماست و تمام آنها امانت است. بخشی از اموال که مصادره‌ای بودند کارشناسی شدند و ما آنها را به فروش رساندیم.وی با بیان اینکه در دو ماهه اول امسال 12 میلیارد تومان از اموال یک قاچاقچی محکوم به اعدام که حکمش اجرا شده را شناسایی کردیم گفت: این مبلغ به حساب خزانه برگشته است. وی همچنین واحدهای مسکونی داشته که پلمپ شده‌اند. در مجموع امسال 13 واحد مسکونی و تجاری قاچاقچیان دستگیر شده را پلمپ کردیم. 63 خودرو توقیفی را برای فروش گذاشتیم. 50 خودرو مصادره‌ای را به فروش رساندیم و 60 پرونده را در دست بررسی داریم.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اموال پولدارترین قاچاقچی تهران چقدر است و آیا مصادره شده است؟ اظهار کرد: پولدارترین قاچاقی که دستگیر کردیم 164 کیلوگرم شیشه به همراه داشته است. اموال این فرد نجومی است و تنها یک شهرک شمال کشور به نام اوست. البته برای توقیف اموال باید مشخص شود که آیا ناشی از مواد مخدر بوده یا به طرق دیگری چون تجارت به دست آمده‌اند. هنوز ارزیابی‌های لازم در خصوص اموال این فرد کامل نشده است.وی در پایان به معرفی برنامه‌های ترتیب داده شده برای سالروز جهانی مواد مخدر پرداخت و گفت: برنامه‌های مربوط به سالروز جهانی از 20 خرداد شروع شده و تا 10 تیرماه ادامه دارد که از جمله آنها می‌توان به سخنرانی وزیر کشور و فرمانداران در نمازهای جمعه اشاره کرد. انحلال مواد مخدر کشف شده، برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و برگزاری جلسات و همایش‌هایی با حضور تشکل‌های مردم نهاد نیز برای این مناسبت ترتیب داده شده است.

دارایی نجومی پولدارترین قاچاقچی تهران

دانلود موزیک

همسیک: می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم

همسیک: می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم
مارک همسیک، ستاره تیم ملی اسلواکی، پس از پیروزی 2-1 مقابل روسیه، اعلام کرد که به تیمش افتخار ‏می کند.‏

همسیک: می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم

مارک همسیک، ستاره تیم ملی اسلواکی، پس از پیروزی 2-1 مقابل روسیه، اعلام کرد که به تیمش افتخار ‏می کند.‏
همسیک: می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم

گوشی موبایل

2 کامیون ایرانی در ترکیه به آتش کشیده شد

2 کامیون ایرانی در ترکیه به آتش کشیده شد
دو دستگاه کامیون ایرانی در شرق ترکیه در مسیر جاده دوغوبایزید – چالدران – وان در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران به آتش کشیده شد ولی …

2 کامیون ایرانی در ترکیه به آتش کشیده شد

دو دستگاه کامیون ایرانی در شرق ترکیه در مسیر جاده دوغوبایزید – چالدران – وان در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران به آتش کشیده شد ولی …
2 کامیون ایرانی در ترکیه به آتش کشیده شد

خرم خبر

رکورد شکنی راشفورد مقابل ولز

رکورد شکنی راشفورد مقابل ولز
ستاره نوجوان تیم ملی انگلیس توانست رکورد جدیدی از خود ثبت کند.

رکورد شکنی راشفورد مقابل ولز

ستاره نوجوان تیم ملی انگلیس توانست رکورد جدیدی از خود ثبت کند.
رکورد شکنی راشفورد مقابل ولز

روزنامه قانون

نزدیک شدن به دوره خودروهای بدون راننده

نزدیک شدن به دوره خودروهای بدون راننده

کمتر از دو سال از ارائه گسترده خدمات نسل ۳ و ۴  ۳G – ۴G )) در ایران می‌گذرد و همچنان پوشش اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه و به خصوص در حوزه ۴G جای کار بسیار داشته و در بهترین شرایط تازه نیمی از کشور را تحت پوشش قرار می دهد چراکه در ورود این تکنولوژی‌ها به کشور تاخیری چند ساله وجود داشته است. اما اکنون شرکت‌ها و کشورهای مختلف در حال تلاش برای ورود به نسل جدید ارتباطی بوده و حتی برخی شرکت ها مانند Verizon آمریکا اینگونه اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۷ آمادگی پیاده سازی نسل پنجم ارتباطی را دارا هستند.در کنگره جهانی تلفن همراه که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، با رونمایی از آخرین تجهیزات مربوط به نسل پنجم ارتباطات سیار توسط شرکت های تامین کننده و همچنین اعلام آخرین پیشرفت های اپراتورهای جهانی در پیاده سازی این شبکه، نقشه راه پیاده سازی این نسل از ارتباطات سیار تا سال ۲۰۲۰ روشن تر از قبل شد. علاوه بر این اپراتورهایی چون AT&T, China Mobile, Deutsche Telekom, KT, NTT Docomo, SK Telecom, Telefónica, Telenor, Telstra, TIM, T-Mobile and Verizon در این کنگره نمونه عملیاتی از شبکه های نسل پنجم ارتباطات سیار را به صورت آزمایشی پیاده سازی کردند.همچنین در این کنگره اینگونه تاکید شده بود که حدود ۴ میلیارد نفر در دنیا به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند و از این تعداد حدود ۳ میلیارد نفر به اینترنت کم سرعت هم متصل نیستند.   با توجه به اینکه اکثر افراد فاقد اتصال به اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کنند که احداث زیرساخت مخابراتی در آنجا مقرون به صرفه نیست، می توان از فناوری های جدید مانند بالون و پهپاد در گسترش پوشش اینترنت در جهان استفاده کرد.اما مشخصه بارز اینترنت نسل پنج یا ۵G را می‌توان سرعت بالای آن در قیاس با نسل‌های قبلی دانست به گونه‌ای که گاهی گفته می‌شود احتمالا ارتقاء به نسل پنجم همان تاثیری را خواهد گذاشت که زمان انتقال از ۲G به ۳G شاهدش بودیم. سازمان بین‌المللی ارتباطات (ITU) در حال حاضر پیش‌بینی تجربه سرعت ۱۰۰Mb/s تا ۱Gb/s را برای کاربران ارائه داده و حداکثر سرعت قابل دستیابی را نیز ۲۰Gb/s اعلام کرده که قطعا جای پیشرفت دارد اما همین اعداد هم به مراتب بالاتر از سرعت‌هایی است که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنیم.البته پیش از ارائه این خدمات لازم است زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های مختلف ایجاد شده تا تکنولوژی ۵G در سراسر جهان قابل استفاده باشد. در واقع می‌توان گفت با توجه به حرکت به سوی اینترنت اشیاء، G۵ روشی به مراتب هوشمندتر برای دستگاه‌ها محسوب خواهد شد تا به اینترنت دسترسی پیدا کنند چراکه بر اساس پیش‌بینی‌های اخیر Gartner، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیارد شئی به اینترنت متصل خواهند بود.از سوی دیگر یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که برای فناوری ۵G پیش‌بینی می‌شود، پایداری و ثبات آن است به‌گونه‌ای که بر اساس شرایط لازم است پایداری آن به اندازه‌ای بالا باشد که خودروهای بدون راننده و سایر وسایلی که به این شبکه متصل خواهند بود، بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند.

نزدیک شدن به دوره خودروهای بدون راننده

کمتر از دو سال از ارائه گسترده خدمات نسل ۳ و ۴  ۳G – ۴G )) در ایران می‌گذرد و همچنان پوشش اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه و به خصوص در حوزه ۴G جای کار بسیار داشته و در بهترین شرایط تازه نیمی از کشور را تحت پوشش قرار می دهد چراکه در ورود این تکنولوژی‌ها به کشور تاخیری چند ساله وجود داشته است. اما اکنون شرکت‌ها و کشورهای مختلف در حال تلاش برای ورود به نسل جدید ارتباطی بوده و حتی برخی شرکت ها مانند Verizon آمریکا اینگونه اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۷ آمادگی پیاده سازی نسل پنجم ارتباطی را دارا هستند.در کنگره جهانی تلفن همراه که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، با رونمایی از آخرین تجهیزات مربوط به نسل پنجم ارتباطات سیار توسط شرکت های تامین کننده و همچنین اعلام آخرین پیشرفت های اپراتورهای جهانی در پیاده سازی این شبکه، نقشه راه پیاده سازی این نسل از ارتباطات سیار تا سال ۲۰۲۰ روشن تر از قبل شد. علاوه بر این اپراتورهایی چون AT&T, China Mobile, Deutsche Telekom, KT, NTT Docomo, SK Telecom, Telefónica, Telenor, Telstra, TIM, T-Mobile and Verizon در این کنگره نمونه عملیاتی از شبکه های نسل پنجم ارتباطات سیار را به صورت آزمایشی پیاده سازی کردند.همچنین در این کنگره اینگونه تاکید شده بود که حدود ۴ میلیارد نفر در دنیا به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند و از این تعداد حدود ۳ میلیارد نفر به اینترنت کم سرعت هم متصل نیستند.   با توجه به اینکه اکثر افراد فاقد اتصال به اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کنند که احداث زیرساخت مخابراتی در آنجا مقرون به صرفه نیست، می توان از فناوری های جدید مانند بالون و پهپاد در گسترش پوشش اینترنت در جهان استفاده کرد.اما مشخصه بارز اینترنت نسل پنج یا ۵G را می‌توان سرعت بالای آن در قیاس با نسل‌های قبلی دانست به گونه‌ای که گاهی گفته می‌شود احتمالا ارتقاء به نسل پنجم همان تاثیری را خواهد گذاشت که زمان انتقال از ۲G به ۳G شاهدش بودیم. سازمان بین‌المللی ارتباطات (ITU) در حال حاضر پیش‌بینی تجربه سرعت ۱۰۰Mb/s تا ۱Gb/s را برای کاربران ارائه داده و حداکثر سرعت قابل دستیابی را نیز ۲۰Gb/s اعلام کرده که قطعا جای پیشرفت دارد اما همین اعداد هم به مراتب بالاتر از سرعت‌هایی است که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنیم.البته پیش از ارائه این خدمات لازم است زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های مختلف ایجاد شده تا تکنولوژی ۵G در سراسر جهان قابل استفاده باشد. در واقع می‌توان گفت با توجه به حرکت به سوی اینترنت اشیاء، G۵ روشی به مراتب هوشمندتر برای دستگاه‌ها محسوب خواهد شد تا به اینترنت دسترسی پیدا کنند چراکه بر اساس پیش‌بینی‌های اخیر Gartner، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیارد شئی به اینترنت متصل خواهند بود.از سوی دیگر یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که برای فناوری ۵G پیش‌بینی می‌شود، پایداری و ثبات آن است به‌گونه‌ای که بر اساس شرایط لازم است پایداری آن به اندازه‌ای بالا باشد که خودروهای بدون راننده و سایر وسایلی که به این شبکه متصل خواهند بود، بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند.

نزدیک شدن به دوره خودروهای بدون راننده

اسکای نیوز

همیشه برای طلا می‌جنگم نه نقره/ یزدانی: دوست داشتم با باروس سرشاخ شوم

همیشه برای طلا می‌جنگم نه نقره/ یزدانی: دوست داشتم با باروس سرشاخ شوم
آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان گفت: دوست داشتم قبل از المپیک ریو یک‌بار با باروس سرشاخ شوم.

همیشه برای طلا می‌جنگم نه نقره/ یزدانی: دوست داشتم با باروس سرشاخ شوم

آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان گفت: دوست داشتم قبل از المپیک ریو یک‌بار با باروس سرشاخ شوم.
همیشه برای طلا می‌جنگم نه نقره/ یزدانی: دوست داشتم با باروس سرشاخ شوم

تلگرام